Tanden Mill 11-04-06

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 nov 2005, 09:56
Tanden Mill 11-04-06

Bericht door Frank » 12 apr 2006, 12:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze enkele van de trofeën die ik gisteren na een geslaagde dag van ploeteren mee naar huis heb mogen nemen.De tanden zijn gevonden in de \"oude\" put.
1- Odontaspis vorax
2- Cosmopolitodus escheri
3,4,5- Cosmopolitodus hastalis
6- ?
Tot zover ben ik gekomen met de determinatie.
De grootste hastalis is niet compleet maar wel de grootste in onze collectie tot dusver. Ik had niet gedacht dat de term \" size matter\" toch wel een beetje van toepassing zou zijn.De kleine hastalis heeft echter weer een hele mooie afwijkende kleur en is daarom een mooie aanwinst.

Mijn dank gaat naar \"Supergraver\" die me met wat hulp en enkele goede tips terzijde heeft gestaan.

Voor de geintresseerden onder ons die willen weten hoe het met het opspuiten staat het volgende. Er wordt momenteel niet veel gevonden onder de spuitmond. Van een medewerker heb ik vernomen dat men wat moeite heeft om door de \"goede\" laag heen te komen daar deze wat aan de harde kant zou zijn.

Met vriendelijke groet Frank

[Bewerkt door Frank op 12-04-2006 om 16:22 NL]



 
Gebruikersavatar
Supergraver
Berichten: 4017
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:14
Antw: Tanden Mill 11-04-06

Bericht door Supergraver » 12 apr 2006, 17:09

Hee Frank,

De eerste is een O. vorax de tweede inderdaad een escheri en de rest hastalis.

Gr

Martijn




Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 nov 2005, 09:56
Antw: Tanden Mill 11-04-06

Bericht door Frank » 12 apr 2006, 17:29

Bedankt Martijn.

Vortax was een typefoutje dat ik over het hoofd had gezien.Maar reeds aangepast.
Door de aanwezigheid van 2 kleine bijspitjes twijvelde ik of de laatste tand inderdaad hastalis was. Bij deze bedankt.

Groeten Frank en succes morgen




Gesloten