Omgeving Cadzand : Vreemde groene steentjes .

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Gebruikersavatar
strandjutters
Berichten: 11122
Lid geworden op: 06 dec 2010, 22:26
Been thanked: 3 times
Re: Omgeving Cadzand : Vreemde groene steentjes .

Bericht door strandjutters » 11 sep 2014, 19:07

Hallo Kevin,sinds wanneer zitten er Ammonieten in versteend hout ?Hoe komen die daarin terecht.


GR

[Bewerkt door strandjutters op 11-09-2014 om 19:08 NL]


strandjutters

 
Gebruikersavatar
gigi
Berichten: 729
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:22
Re: Re: Omgeving Cadzand : Vreemde groene steentjes .

Bericht door gigi » 11 sep 2014, 20:37

kevin.siepman schreef:
GIGI

volgens mij heb je daar een stuk gid gevonden aangezien de kleur en stuktuur van de steen zelf.

gid en eigenlijk drijfhout dat miljoennen jaren geleden naar de bodem is gezonken en daar versteend is. vermoeddelijk, aangezien joun vindplaats komt het uit een mijn bij het engelse plaatsje whitby. daar word de beste en de mooiste gid uit de grond( oude zeebodem ) gehaald.

ik heb zelf voor een poosje terug mooie stukken gid gevonden op het strand van zandvoort.

gid kan je het makkelijkste herkennen aan: zijn gewicht, want het is heel licht en het voelt aan als een stukje plastic. en omdat er ammonietten in zitten weet ik vrijwel zeker dat het gid is.



m.v.g kevin
Beste Kevin,

Dit is obsidiaan; dat ben ik echt wel zeker.....voelt ook nt aan als plastic maar eerder als glas.

Groeten,
Gigi


Minilodon

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 237
Lid geworden op: 06 jul 2007, 12:21
Locatie: Alkmaar
Been thanked: 5 times
Re: Omgeving Cadzand : Vreemde groene steentjes .

Bericht door Storm » 12 sep 2014, 08:38

Ik sluit mij aan bij Gigi. Toen ik de foto zag had ik direct zoiets van dit is Obsidiaan.
Ik heb het vaker gevonden en heb mooie stukjes gevonden in de Eifel ( Rockeskyll).
De kleuren die ik heb gevonden lopen uiteen van lichtgrijs, groen , blauw en bruin. Vooral de combinatie van het groen en blauw in een enkele steen is bijzonder fraai.

Cora




Plaats reactie