Studie paleontologie???

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
cru84
Contacteer:
Antw: Studie paleontologie???

Bericht door cru84 » 06 sep 2014, 13:19

Als je wil kan je Paleontoloog worden maar het klopt dat het niet makkelijk is. Die meeste paleontologen die ik ken zijn via biologie of geologie die kant op gegaan. Hoe dan ook beide zijn belangrijk. Ook zijn er paleo-antropologen die via medicijnen die kant op zijn gegaan.

Het beste wat je kan doen ik beta vakken pakket zodat je alle kanten opkan na je eindexamen. Een studie uitkiezen die je leuk vindt, veel ervaring opdoen en zorgen dat je daarna kan gaan promoveren. Ik heb zelf twee studies gedaan en ben daarna gepromoveerd maar twee studie doen is sinds kort lastiger.

Succes!

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

redmilksnake
Has thanked: 3 times
Been thanked: 60 times
Antw: Studie paleontologie???

Bericht door redmilksnake » 17 sep 2014, 16:17

Hallo Koen,

Ik ben Biologiestudent in Utrecht, ondertussen vierdejaars. Ik volg een vakkenpakket richting 'paleontoloog' en de arbeidskansen zijn in mijn geval goed aanwezig. Je moet echter beseffen dat de kans dat je als (klassiek) paleontoloog grote fossielen op gaat graven erg klein is. Daar is gewoon weinig geld voor beschikbaar en gebeurd niet zo veel. De kans is groter dat je komt te werken met bijvoorbeeld boorkernen gevuld met pollen en eencelligen, waar wel veel onderzoek naar plaatsvind. Er bij komen te werken is een kwestie van gemotiveerd en enthousiast je passie volgen en daarnaast het nodige geluk (in bijvoorbeeld de goede mensen leren kennen, wat bij mij gebeurd is).

Voor een studie biologie is het voor jou verstandig om naast biologie ook natuurkunde te volgen, daar heb je vooral het eerste jaar voordeel van. (Als ik me niet vergis is natuurkunde om biologie te gaan studeren ook bij sommige universiteiten verplicht) en blijf vooral fossielen zoeken. Dat klink nu misschien vreemd, maar de praktijkervaring die je daar opdoet zijn ze bij de universiteiten heel blij mee (omdat dat onderdeel vaak bij de universiteit wegbezuinigd is)

Succes!
Jonathan

Plaats reactie