Autunia conferta (zaadvaren) Perm

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Gebruikersavatar
jakob
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 jan 2005, 22:51
Locatie: Lopik (Ned.)
Been thanked: 2 times
Autunia conferta (zaadvaren) Perm

Bericht door jakob » 20 okt 2014, 19:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze mooie zaadvaren komt uit een oude collectie, en kwam vroeger vrij algemeen voor
in Sobernheim Duitsland en wel Ziegelei Eimer (Steenfabriek) aldaar.
Inmiddels is de groeve volledig overgroeid en een soort stilte gebied en de vondsten daardoor zeldzamer uiteraard.

Op dit moment heb ik ook wat meer van deze aanbiedingen uit dat gebied op Ebay
onder de kop (fossil Seed-Fern) Permian maar ook Steinhardt kegels Oligoceen en pre-varens uit Trooz-Prayon bij Luik Belgie aan het verkopen en er komt meer (ook Steinhardt kegels ,ik wil het echter ook proberen op fossiel.net
Ruilen of verkopen (aan de hoogste bieder) eens kijken wat leden doen met zo'n aanbieding Ruilen alleen voor Fossiele planten heeft meer mijn echte interesse
en ik heb reeds veel van het Boven Carboon. uit Nederland , Duitsland en Graissessac
Frankrijk

Ook heb ik gemerkt dat de verzendkosten soms hoger liggen dan de kosten van het stuk
en kan ruilen interessant zijn om de verzendkosten tegen elkaar weg te strepen.

Als de stukken die nu op Ebay staan niet worden verkocht, kunnen zij later ook in aanmerking komen, en ik heb nog wel wat meer in voorraad.
voor gegadigden.
.
Het stuk zelf met zijn gegevens: zoals ook op Ebay staat!

Name / Name / Naam: Seed-Fern / Seed-Farn / Zaadvaren

Scientific name: Autunia conferta / (previously (Callipteris conferta)

Location / Fundort / Vindplaats: Brick-Pit Ziegelei-Eimer Sobernheim Rheinland-Pfaltz (Germany)

Age / Datierung / Ouderdom: Lower Permian (Autunian)

Measuring / Größe / Grootte: 12 x 8 cm. (see also measuring stick)

Weight / Gewicht: 300 gr. (without packaging)

More Information / Extra Informationen / Extra Informatie: From Old Collection / Von Alte Sammlung / Uit oude Collectie

Groeten jakob





[Bewerkt door jakob op 20-10-2014 om 19:52 NL]


JaapL

 
Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Autunia conferta (zaadvaren) Perm

Bericht door Frederik » 20 okt 2014, 20:05

Zolang leden hier niet moeten opbieden (ook niet tegen mensen op ebay): ok voor mij. Zie regel 6.4: http://www.fossiel.net/information/arti ... edenregels


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
jakob
Berichten: 56
Lid geworden op: 03 jan 2005, 22:51
Locatie: Lopik (Ned.)
Been thanked: 2 times
Antw: Autunia conferta (zaadvaren) Perm

Bericht door jakob » 20 okt 2014, 20:17

Kennelijk kom ik te weinig op Fossiel.Net , en heeft Frederik een punt, ....ik wist dit niet
en zie ebay als kennisgeving en niet als opbod, maar op fossiel .net ligt het wat anders kennelijk dus niet bij opbod, maar gewoon wie heeft interesse ik het aangegeven stuk al dan niet kopen of ruilen


JaapL

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Autunia conferta (zaadvaren) Perm

Bericht door Frederik » 21 okt 2014, 13:48

Prima hoor, Jakob.

Ter verduidelijking: We willen met deze regel vermijden dat aanbiedingen die gericht zijn op winstmaximalisatie (een reden om per opbod te verkopen) hier voet aan de grond krijgen.
De enige uitzondering die we hierop eventueel en in overleg willen maken is verkoop voor een 'goed doel', i.e. een doel dat indirect terugvloeit naar de amateurcommunity, dus waar iedereen in zekere zin beter van kan worden.


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)


Gesloten