Opperarm bever ?
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Opperarm bever ?

Hallo even aan het strand geweest en wel een paar interessante stukken gevonden,waar onder dit opper arm fragment,met wat zoek werk kom ik uit op een determinatie Bever!
Ik dacht eerst aan vogel of een marter achtige ,maar ik denk dat ik met Bever wel goed zit!
Afmetingen lengte 3,3 cm / breedte 2,6 cm / dikte zo'n 0,8 cm
verder is de schacht hol
groet
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Opperarm bever ?
Eén van de makkelijkste kenmerken voor het proximale deel van een bever is dat de grote troganter (het uitsteeksel aan de buitenzijde) van de femur van een bever naar buiten schuin uitloopt, waardoor het bot daar breed wordt.
Ik heb het stuk vergeleken binnen mijn collectie en met mijn data. Het stuk is zwaar beschadigd, dat maakt het wat moeilijk. Ik kom uit op het bovenste deel van een linker dijbeen van een otter.
[Bewerkt door Schouwenburg op 21-10-2014 om 06:43 NL]
Ik heb het stuk vergeleken binnen mijn collectie en met mijn data. Het stuk is zwaar beschadigd, dat maakt het wat moeilijk. Ik kom uit op het bovenste deel van een linker dijbeen van een otter.
[Bewerkt door Schouwenburg op 21-10-2014 om 06:43 NL]
Charlie
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Hallo Charlie inderdaad heeft het stuk flink geleden,jou gedachte een femur otter was ook mijn eerste gedachte ,maar ik dacht dat het gewricht te klein zou zijn .
Door wat te googelen zag ik op fossiel net een foto van een oper arm bever die het meest over een kwam met mijn stuk,vandaar dat ik met m'n gedachte op Bever uitkom.
maar inderdaad door de beschadeging kan het anders lijken. ik probeer de foto bij te voegen .
bij voegen lukt niet maar de foto staat op het fossielnet onder de naam Robbei Steijaert.
Door deze foto kwam ik uit op opper arm
Daar jij meer vergelijkings matariaal bezit en dus een beter vergelijk kan maken,en zeker als het stuk de kenmerken heeft kan ik met je mee gaan.
Kort om Otter is dus een goede optie.
Groet
Huug
Door wat te googelen zag ik op fossiel net een foto van een oper arm bever die het meest over een kwam met mijn stuk,vandaar dat ik met m'n gedachte op Bever uitkom.
maar inderdaad door de beschadeging kan het anders lijken. ik probeer de foto bij te voegen .
bij voegen lukt niet maar de foto staat op het fossielnet onder de naam Robbei Steijaert.
Door deze foto kwam ik uit op opper arm
Daar jij meer vergelijkings matariaal bezit en dus een beter vergelijk kan maken,en zeker als het stuk de kenmerken heeft kan ik met je mee gaan.
Kort om Otter is dus een goede optie.
Groet
Huug
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Bij deze de bewuste link: http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... =1918-0004
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Been thanked: 45 times
Bedankt Frederik. Zie je wat ik bedoel, de bovenzijde is veel breder en de lijn naar de grote troganter loopt ook verder naar buiten.
Charlie