Shop wordt Georockshop

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Shop wordt Georockshop

Bericht door webmaster » 13 jan 2015, 13:58

Beste forumleden,

Per vandaag is de Shop weer open onder de nieuwe naam: Georockshop.
Naast de naam gaan we nu verder als klein bedrijfje. Voor degenen van jullie die wel eens in de shop aankopen doen zal er niets veranderen. Ook de oude logins werken nog gewoon.

We gaan verder als bedrijfje om gunstig bij groothandels te kunnen inkopen én om het assortiment geologische spullen in de nabije toekomst nog verder te kunnen uitbreiden. Ook kunnen we nu de shop professioneler maken met betaalmethoden als iDEAL en Mistercash.

Belangrijk is dat Georockshop zal Fossiel.net volledig zal kunnen financieren zodat de onafhankelijkheid van Fossiel . net blijft gewaarborgd en er een stabiele financiering is.

Ook zijn we geïnteresseerd in oude verzamelingen en partijen fossielen en mineralen om ons assortiment uit te breiden.

Verzending blijft gratis in NL vanaf 50 euro, België vanaf 75 euro. Jullie vinden Georockshop hier: www.georockshop.nl .

Mochten jullie nog wensen hebben ten aanzien van het assortiment, dan horen we dat graag!

Tot ziens bij Georockshop!

[Bewerkt door webmaster op 13-01-2015 om 14:01 NL]

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Shop wordt Georockshop

Bericht door Carcharoides » 13 jan 2015, 14:02

Ik krijg nog onderstaande als ik hier vanuit het forum op Shop klik. Weet niet of dat de bedoeling is. De link werkt natuurlijk wel.
:
De shop is voor een korte tijd gesloten en komt in 2015 terug in een nieuwe vorm.
Tot binnenkort!

The shop is closed and will return soon in a new concept.

[Bewerkt door Gerard Verwey op 13-01-2015 om 14:05 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 13 jan 2015, 14:24

Dit is een belangrijke stap om een groeiend project als dit te blijven mogelijk maken. Dit maakt ook mogelijk dat we Fossiel.net kunnen blijven uitbouwen in relatieve onafhankelijkheid.

Proficiat Herman!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ivok

Bericht door ivok » 13 jan 2015, 14:43

Nice one Herman. ..

Gefeliciteerd en ik zal zo eens Door de winkel slenteren.
Lijstjes met aanvullingen op het assortiment per pm of gewoon hier zetten.

Van mij mogen de secties prepareren, opbergen en chemicaliën wel uitgebreid worden.

[Bewerkt door ivok op 13-01-2015 om 14:49 NL]

oeps...

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 13 jan 2015, 17:27

Zeker op het vlak van materialen kan het aanbod op termijn nog beter afgesteld worden op de noden van de amateurverzamelaar. Een voorbeeld dat al in het aanbod zit is de Paraloid. In plaats van dat iedereen zelf een (grote) hoeveelheid moet bestellen, kopen we het in bulk aan en verdelen we het in hanteerbare porties, al dan niet reeds in oplossing. De kleine flesjes met kwastje zijn erg handig om een fossiel te stabiliseren op het terrein, kan ik uit ondervinding zeggen!

something (TH Huxley)

MarkW

Bericht door MarkW » 13 jan 2015, 20:44

Bugje gevonden: Wanneer ik vanuit enig forum menu via de navigatietaakbalk op Georockshop klik dan verwijst hij me door naar de volgende niet werkende URL: http://georockshop.nl/shop/index.php

Ik snap enerzijds de behoefte aan kostendekking voor de website goed, anderzijds begrijp ik niet helemaal hoe de historisch toch tegen commerciële fossielenhandel modererende website nu zelf de intentie heeft grootschalige handel te gaan bedrijven?

Is hier sprake van een historische kanteling?

Ik hoop dat mijn vragen niet te veel storen, want ik wens jullie wel veel succes; persoonlijk heb ik namelijk helemaal niets tegen verantwoorde handel maar ik verbaas me wel lichtjes over de koerswijziging.

Groeten,

Mark

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 13 jan 2015, 21:42

De bugjes zouden moeten zijn opgelost, bedankt voor het melden!

De intentie van de georockshop is niet om een grootschalige commerciële handel te gaan worden zonder ethisch besef.

Falsificaties van fossielen en plak en lijmwerk met onderdelen zullen niet in de shop voorkomen (afgezien van beperke restauratie, maar dat zullen we altijd vermelden). Verder zullen we ons verre houden van stenen met 'medicinale' werking, knuffelstenen etc.

Georockshop stelt ons in staat om producten aan te bieden die anders niet aangeboden zouden kunnen worden aan de amateurgemeenschap tegen redelijke prijzen. Ook willen we een beter alternatief bieden voor de fossielenhandel waar niet goed wordt omgegaan met vindplaatsgegevens bij fossielen. Op dit punt willen we écht het verschil maken.

Hoe je het ook wend of keert is er een markt voor fossielenhandel, en op deze manier kunnen we ook een heel nieuw publiek bereiken voor fossiel.net. Met Georockshop kunnen we ook een nieuwe range educatief verantwoorde kwaliteitsproducten gaan aanbieden zoals de fossielensets, mini zoekkaarten etc.

Ik hoop dat ik enige zorgen van forumleden hiermee weg heb kunnen nemen. Graag ga ik ook via email hier dieper op in.

Voor het assortiment: Graag horen we in detail welke producten gewenst zouden zijn, bijvoorbeeld voor preparatie. Dat mag via email, maar ook in dit topic. Bedankt vast!

Kennis telt!

TheRock

Bericht door TheRock » 13 jan 2015, 23:30

Ik hoop dat dit in dit topic ook thuis hoort, maar gezien het onderwerp leek het me toepasselijk.

Ik heb november vorig jaar voor een vriendin een pakket met veel verschillende fossielen gekocht uit de shop en was er erg tevreden mee. De naar mijn inziens eerlijke lage prijs en duidelijke omschrijving van de fossielen trok mij erg aan. Ook de grote variatie in fossielen vond ik erg fijn. Het persoonlijk behandelen van de bestelling en navragen of mijn PayPal-adres dat niet gelijk was aan mijn afleveradres vond ik ook erg prettig en persoonlijk.

Ik hoop dat de shop deze factoren behoudt of zelfs uitbreidt nu het overgaat naar een bedrijf. Het toevoegen van bijvoorbeeld IDEAL gaat de ervaring in de shop denk ik nog beter en makkelijker maken. Persoonlijk prefereer ik IDEAL omdat het sneller en secuurder gaat dan PayPal bijvoorbeeld.

Verder ben ik mij niet bewust voor de markt die er is voor hetvolgende maar wellicht zijn zelf te prepareren fossielen ook interessant? Al zal dit waarschijnlijk ook een probleem vormen bij de groothandel.

- Riemer

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 13 jan 2015, 23:36

Ik denk niet dat je hier kan spreken van een historische kanteling. Met Fossiel.net hebben we altijd voor ogen gehad om zoveel als mogelijk het non-commerciële pad te bewandelen, maar dat doen we nu eigenlijk nog steeds. Door de shop los te koppelen van de site eigenlijk zelfs wat meer.
Zelfs wanneer je grotendeels draait op de onbaatzuchtige inzet van medewerkers en leden, dan nog heeft een groeiend webproject een aantal kostenposten uiteraard, en daar moeten we hoe dan ook een oplossing voor voorzien. :D
Er zijn andere manieren van financiering die het een stuk moeilijker zouden maken om op een zo objectief mogelijke manier aan informatieverstrekking en educatie te kunnen doen.

En zoals Herman reeds aangeeft, kunnen we middels een gericht en fair aanbod trachten tegemoet te komen aan specifieke behoeften van zoekers, preparatoren, conservatoren...

something (TH Huxley)

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 13 jan 2015, 23:41

Bedankt voor de complimenten. Over de gang van zaken voor de nieuwe shop: Op dit gebied ben ik niet van plan iets te veranderen!

Zelf te prepareren fossielen kunnen we wellicht aanbieden, maar de markt daarvoor zal beperkt zijn. Dit is echter geen reden om het niet te doen overigens.

Voor dit soort dingen moeten we creatief gaan inkopen, ook bij verzamelaars. Groothandels zijn handig, maar een groot deel van wat we willen aanbieden is daar natuurlijk niet te krijgen... Bedankt voor de suggestie!

Kennis telt!

Plaats reactie