Proetus
Proetus

Onder de noemer nieuw klein wonderschoon spul, een kleine Proetus. Misschien wel aardig om te vermelden, de foto is genomen met voor de flitser een stukje papier om zodoende de harde witte reflecties wat te dempen.
-Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Antw: Proetus

Hey Jeroen,
goed idee maar je beeld is dan veel doffer. Als je photoshop hebt kun je erna je levels aanpassen om zo een echter beeld te krijgen. Dat is sowieso het probleem met digitale camera\'s dat ze niet 100% natuurgetrouwzijn qua belichting en contrast. Je levels adjusten lost dit in een vingerknip op. Beter nog, je kan de level-curve op je camera ook aanpassen.
Toffe trilo trouwens

Z.
The earth has music for those who listen.
Hoi Ziepe,
Ik kan zien dat je hem wat \"opgefrist\" hebt, pracht programma dat fotoshop. (je kan er ook de kleur helemaal uithalen, ook een mooie optie waar je geen z/w film bij nodig hebt) Ik heb het idee dat een digitale camera objecten die heel erg dichtbij zijn iets te blauw weer kan geven bij het flitsen. De curve level zal ik ook nog eens zoeken op de camera.
Dank voor de tips!, groeten
Jeroen
[Bewerkt door Jeroen op 27-04-2006 om 09:26 NL]
Ik kan zien dat je hem wat \"opgefrist\" hebt, pracht programma dat fotoshop. (je kan er ook de kleur helemaal uithalen, ook een mooie optie waar je geen z/w film bij nodig hebt) Ik heb het idee dat een digitale camera objecten die heel erg dichtbij zijn iets te blauw weer kan geven bij het flitsen. De curve level zal ik ook nog eens zoeken op de camera.
Dank voor de tips!, groeten
Jeroen
[Bewerkt door Jeroen op 27-04-2006 om 09:26 NL]
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j

+ Sharpen functie.
-j
-j
-j
hmmm als je desaturate bedoelt... daar ben ik niet bijzonder over te spreken. wanneer je zwartwit-foto\'s wilt kun je die volgens mij toch beter nog zwart-wit opnemen.
de functie zelf is zeker niet slecht. ik gebruik hem vaak als volgt: wanneer ik autolevel in photoshop, ontstaan er vaak enorme kleurcontrasten, die ik er niet in wil hebben. ik kopieer er dan een nieuwe laag overheen, desaturate die, opacity op 50%, en dan kun je prachtig de kleur veranderen met color balance (hue/saturation kan ook volgens mij) zie mijn avatar vor een voorbeeld.
groet, Cas
de functie zelf is zeker niet slecht. ik gebruik hem vaak als volgt: wanneer ik autolevel in photoshop, ontstaan er vaak enorme kleurcontrasten, die ik er niet in wil hebben. ik kopieer er dan een nieuwe laag overheen, desaturate die, opacity op 50%, en dan kun je prachtig de kleur veranderen met color balance (hue/saturation kan ook volgens mij) zie mijn avatar vor een voorbeeld.
groet, Cas
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Proetus
Casper schreef:
hmmm als je desaturate bedoelt... daar ben ik niet bijzonder over te spreken. wanneer je zwartwit-foto\'s wilt kun je die volgens mij toch beter nog zwart-wit opnemen.
groet, Cas
Hoi Casper,
Ik dacht eerst wat omslachtig maar ik heb een scan genomen met te harde kleuren en inderdaad wordt het niet alleen veel beter, ook heel erg gecontroleerd. Je kunt overigens ook hue en saturation gaan zitten terugdraaien, het effect lijkt er dan wat op.
Bedankt dus voor de tip. En inderdaad, jouw avatar hoort in een fotoboek thuis.
-Jeroen
-j
-j