Wie weet wat dit is??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Boukje
Antw: Antw: Wie weet wat dit is??

Bericht door Boukje » 27 apr 2006, 16:44

Mega shark schreef:
Hier is fossiel duidelijker aangegeven.
Ik dacht aan de rand afdruk van een bepaalde schelp ik kan de schelp wel voor me halen maar weet niet hoe die heet.Het is een soort hoedje en de rand van die schelp heeft precies de zelfde omvang en kartels.Groetjes Boukje

Boukje :-)

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Antw: Wie weet wat dit is??

Bericht door ziepe » 27 apr 2006, 18:32

boukje schreef:
Mega shark schreef:
Hier is fossiel duidelijker aangegeven.
Ik dacht aan de rand afdruk van een bepaalde schelp ik kan de schelp wel voor me halen maar weet niet hoe die heet.Het is een soort hoedje en de rand van die schelp heeft precies de zelfde omvang en kartels.Groetjes Boukje
Hmmmz... je moet wel in je achterhoofd houden dat 1) de vondsten uit het Carboon dateren en 2) dat de vindplaats een carboonwoud was, wat wil zeggen dat er geen oceaan in de buurt is, maar lagunes en kleine meertjes temidden van het \"bos\". Ik heb nu mijn boeken niet bij me (jaja, ik check fossiel.net tijdens de werkuren -haha) maar bij mijn weten waren er geen oester-achtigen in het centrale beboste deel van de wereld toen, Brachiopoden daarentegen...

Anyway, er bestaat een kans dat je gelijk hebt hoor Boukje (zeker wel) maar adhv de vindplaats zou ik dat in twijfel durven trekken. Dus, meer foto\'s zodat we deze knoop kunnen doorhakken :-):-) :-)

Z.

The earth has music for those who listen.

Casper
Contacteer:
Antw: Wie weet wat dit is??

Bericht door Casper » 29 apr 2006, 14:14

lijkt mij gewoon een holstaand blaadje, dat nog een beetje opgevuld is met steen? vandaar dat je alleen de rand ziet?

groet, Casper

Post mortem we sort 'em!

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 29 apr 2006, 17:50

Hey Casper, welcome back :-)

Welk Carboon-blaadje had je dan in gedachte ?!?

Z.

The earth has music for those who listen.

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 29 apr 2006, 19:18

leuk patroontje als stuc op de muur van mijn werkkamer.....

:)

Trilobiti Ceská Republika

Gesloten