Terug van vakantie Mors - Denemarken.
Terug van vakantie Mors - Denemarken.
Hallo iedereen,
Ik ben de afgelopen Meivakantie met mijn ouders en broertje naar Mors, Denemarken geweest. Het was echt heel leuk
!!!
Ik heb daar op verschillende \"klitten\" (kliffen) gezocht en ook gevonden:
- 50 tot 60 zee-egels (ook fragmenten), waarvan ik de lelijkste fragmenten daar heb laten liggen. Allemaal 1,5 tot 5 cm doorsnede.
- Een stukje steen met daarin meerdere (3) zee-egels, 1 is heel mooi, 2 andere niet.
- 2 Belemnietfragmenten, waarvan ik er een verloren ben
, ik bekeek ze in het huisje en toen bleek dat ik er een kwijt was, gelukkig de kleinste en lelijkste, maar toch ben ik er erg verdrietig over.
- In een groeve daar heb ik een kieuwboog van een vis gevonden!!! Ongeveer 3/4 cm lang, hier ben ik heel blij mee
!
- Ook heb ik 4 stenen met vissenpoep gevonden en bij 1 zat er ook nog een ruggengraatje in (2 cm (weet niet zeker of het dan wel poep is)).
- Ook heb ik nog 2 niet-fossiele vondsten gedaan, namelijk: een zeehondenwervel, een nek wervel, dit weet ik, omdat mijn moeder de wervel waar bijna geen vlees meer aan zat, maar wel heel erg stonk van het karkas heeft gehaald. Hij staat nu te koken in de \"uitkook-pan\". En op een ander strand een onderkaak van een geit of schaap.
Kortom een super coole geo-vakantie!!!
Groeten Bram.
[Bewerkt door Bram op 07-05-2006 om 11:06 NL]
Ik ben de afgelopen Meivakantie met mijn ouders en broertje naar Mors, Denemarken geweest. Het was echt heel leuk

Ik heb daar op verschillende \"klitten\" (kliffen) gezocht en ook gevonden:
- 50 tot 60 zee-egels (ook fragmenten), waarvan ik de lelijkste fragmenten daar heb laten liggen. Allemaal 1,5 tot 5 cm doorsnede.
- Een stukje steen met daarin meerdere (3) zee-egels, 1 is heel mooi, 2 andere niet.
- 2 Belemnietfragmenten, waarvan ik er een verloren ben

- In een groeve daar heb ik een kieuwboog van een vis gevonden!!! Ongeveer 3/4 cm lang, hier ben ik heel blij mee

- Ook heb ik 4 stenen met vissenpoep gevonden en bij 1 zat er ook nog een ruggengraatje in (2 cm (weet niet zeker of het dan wel poep is)).
- Ook heb ik nog 2 niet-fossiele vondsten gedaan, namelijk: een zeehondenwervel, een nek wervel, dit weet ik, omdat mijn moeder de wervel waar bijna geen vlees meer aan zat, maar wel heel erg stonk van het karkas heeft gehaald. Hij staat nu te koken in de \"uitkook-pan\". En op een ander strand een onderkaak van een geit of schaap.
Kortom een super coole geo-vakantie!!!
Groeten Bram.
[Bewerkt door Bram op 07-05-2006 om 11:06 NL]
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Terug van vakantie Mors - Denemarken.
Dag Bram
Er zijn afgelopen week meer mensen op vakantie geweest naar Denemarken.
Plaats eens enkele foto\'s van je vondsten.
Er zijn afgelopen week meer mensen op vakantie geweest naar Denemarken.
Plaats eens enkele foto\'s van je vondsten.
Robert Mensink
Antw: Terug van vakantie Mors - Denemarken.
HELAAS!!!
Geen digitale camera
.
Maar misschien in de toekomst.
Groetjes Bram.
Geen digitale camera

Maar misschien in de toekomst.
Groetjes Bram.