Vondsten Cap Blanc Nez
Vondsten Cap Blanc Nez
Afgelopen weekeinde voor het eerst bij Cap Blanc Nez geweest.
Erg genoten! Natuurlijk heb ik ook vragen over enkele vondsten.
Het eerste object (met de 4 foto's) is erg zwaar (metalig?). Weet iemand wat dit is?
De tweede vraag over de sponzen (toch?). Deze heb ik onder aan de Cap gevonden, sommigen ervan zijn "droog" en andere nat / vochtig, afhankelijk van de plek waar ik ze gevonden heb. Degene die droog zijn (lijken te zijn?!) moet ik die ook ontzilten?
Overigens geldt deze vraag voor alle vondsten die ik daar gevonden heb (b.v. ook ingesloten, deels zichtbare ammonieten in de kalksteen).
Alvast bedankt natuurlijk!
Groet,
Toni
ps. excuus voor de gedraaide foto's. Op mijn pc staan ze goed, maar met het uploaden worden ze gedraaid (of ik doe iets niet goed).
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Antw: Vondsten Cap Blanc Nez
Hallo Lucero,
fijn van nog eens wat Cap blanc nez materiaal te zien
Het eerste object is een markasiet knol, maar omwille van die rare grillige vorm vraag ik me af of dit ook geen gecristaliseerde spons kan zijn.
De 2 witte krijt fossielen zijn inderdaad sponzen. in het determinatiesysteem van het forum zul je ze wel terugvinden.
Ik heb dergelijke fossielen eigenlijk nooit ontzilt, maar het kan natuurlijk geen kwaad om het toch te doen.
Gr.
Kevin
fijn van nog eens wat Cap blanc nez materiaal te zien

Het eerste object is een markasiet knol, maar omwille van die rare grillige vorm vraag ik me af of dit ook geen gecristaliseerde spons kan zijn.
De 2 witte krijt fossielen zijn inderdaad sponzen. in het determinatiesysteem van het forum zul je ze wel terugvinden.
Ik heb dergelijke fossielen eigenlijk nooit ontzilt, maar het kan natuurlijk geen kwaad om het toch te doen.
Gr.
Kevin
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,deze zijn niet gekristaliseerd maar het is Pyriet.
Het kunnen overblijfselen zijn van Sponzen.
De laatste zijn eigenlijk Sponzen in een krijt sediment,je moet dit spul niet ontzilten.
Heb er ooit een collectie van geprepareerd ,veel werk maar wel de moeite.
GR
Het kunnen overblijfselen zijn van Sponzen.
De laatste zijn eigenlijk Sponzen in een krijt sediment,je moet dit spul niet ontzilten.
Heb er ooit een collectie van geprepareerd ,veel werk maar wel de moeite.
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ja hoor, ook de eerste foto's zijn sponzen, maar dan inderdaad uit marcasiet. Opgelet want deze zijn vaak instabiel en gaan na verloop van tijd vervallen. Als je ze wil bewaren si het best van ze te conserveren tegen pyrietverval. Lees er hier meer over: http://www.fossiel.net/information/arti ... onserveren
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Zeker leuke vondsten.
Nieuwsgierigheid: nog "last" gehad van de gendarmes?
Groeten,
Dirk
Nieuwsgierigheid: nog "last" gehad van de gendarmes?
Groeten,
Dirk
Goede morgen Dirk,
We hebben wel een aantal Gendarmes gezien bij de Cap (op de wegen ertussen).
Maar de borden dat we niet mocht hakken in de wand hebben we ook gerespecteerd.
We hebben vooral langs de wand en op het strand gezocht. En vooral op het strand vonden we een hoop (die foto's volgen nog).
Maar om op je vraag terug te komen, we hebben geen last gehad. Heb jij daar andere ervaringen mee?
groet,
Toni
We hebben vooral langs de wand en op het strand gezocht. En vooral op het strand vonden we een hoop (die foto's volgen nog).
Maar om op je vraag terug te komen, we hebben geen last gehad. Heb jij daar andere ervaringen mee?
groet,
Toni
-
-
- Spongebob
- Has thanked: 434 times
- Been thanked: 656 times
Hopelijk heb je nog iets laten liggenlucero schreef:

Vanaf volgend weekend heb ik een weekje vrij en Escalles staat voor mij op dit moment op pole position..........

Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: Vondsten Cap Blanc Nez
Nee, ik niet. Maar ik ben er ook al even niet geweest.lucero schreef:
Goede morgen Dirk,
groet,
Toni
Dat laatste juist omdat ik er wat mindere berichten over hoorde.
Ik denk, dat we eerdaags weer eens die richting opgaan.
Groeten,
Dirk