Halfjaarlijkse schoonmaak klus vitrine

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Vincko
Been thanked: 1 time
Halfjaarlijkse schoonmaak klus vitrine

Bericht door Vincko » 28 mar 2015, 15:32

Afbeelding

Afbeelding

Vitrine weer helemaal clean. Man man wat een werk.

Die glazen deuren sluiten niet helemaal aan en daardoor komt er makkelijk stof naar binnen. Iemand een idee om dit op te lossen....een soort opplakbare stof strip of zoiets?
Zelf al geprobeerd met tochtstrippen erop plakken maar dat werkt niet echt.

Groet,
René

Verba volant, fossilis manent

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Antw: Halfjaarlijkse schoonmaak klus vitrine

Bericht door Optimo » 28 mar 2015, 18:52

Stof is moeilijk weg te houden er zal ongetwijfeld een soort systeem bestaan dat werkt met over druk, en dus lucht aanzuigt via een filter in de vitrine blaast en de lucht vervolgens via de kieren verdwijnt .
Maar dat is denk ik een hoop gedoe ,en vrij kostbaar om te bewerkstelligen .?!
De vitrine eens in de zoveel tijd reinigen brengt je ook weer eens een keer in direct contact ,met je verzameling , ook leuk :-)

Gr

Huug

pino123

Bericht door pino123 » 29 mar 2015, 09:13

goede morgen je zou met transparante kit een laagje op de rand kunnen leggen , zodat de kier kleiner word wel rustig aan brengen !

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 29 mar 2015, 11:41

Ik ben het met Huug eens. Als je veel stof op een collectie ziet, weet je dat er weinig mee gedaan wordt. Ik heb ze zelf niet aan het (dag) licht blootgesteld, omdat dat ook schadelijk is. Temperatuurwisseling heb ik in de hand (verwarming), maar dat is te warm voor de collectie. Mijn collectie ligt grotendeels in laden en in één geval is er zelfs een deur voor. Bij deze laatste komt weinig stof binnen.

Charlie

Plaats reactie