Om jullie de ogen uit te steken...
- Martijnfossielenjager
Om jullie de ogen uit te steken...
1/2: Fossiel ivoor.
3/5: Schouderbladskom mammoet.
6: Schelp uit de Westerschelde, ca. 3.500.000 jaar oud!!!!!

Martijn
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Om jullie de ogen uit te steken...
Hallo Martijn,
Dat zijn mooie vondsten. Ik vind de tweede wat klein voor mammoet. Ik zou eerder aan een wat kleiner dier zoals neushoorn of wissent denken.
Kan het zijn dat er aan de onderkant wat parallelle groefjes zitten of lijkt dat zo van de foto?
Dat zijn mooie vondsten. Ik vind de tweede wat klein voor mammoet. Ik zou eerder aan een wat kleiner dier zoals neushoorn of wissent denken.
Kan het zijn dat er aan de onderkant wat parallelle groefjes zitten of lijkt dat zo van de foto?
Groet,
Niels
Niels
- Martijnfossielenjager
Antw: Antw: Om jullie de ogen uit te steken...
Hoi Niels,sjaak schreef:
Hallo Martijn,
die zitten er inderdaad. Ik heb hem een keer meegenomen naar Futureland en daar werd hij gedetermineerd als mammoet. Het lijkt me dat het wellicht gezichtsbedrog is, of dat die man het mis had... Maar dit zijn toch wel een paar van mijn allermooiste vondsten...
Martijn
- Martijnfossielenjager
Hoi Mc Crabs,
ik was op vakantie vlakbij de Westerschelde. Ik vond deze schelp toen ik met een visser mee mocht. Hij is gedetermineerd door Futureland.
ik was op vakantie vlakbij de Westerschelde. Ik vond deze schelp toen ik met een visser mee mocht. Hij is gedetermineerd door Futureland.
Martijn
- sjaak
- Contacteer:
plaats eens een close up van die groefjes op de eerste foto van het bot als je wilt?
[Bewerkt door sjaak op 07-04-2015 om 18:38 NL]
[Bewerkt door sjaak op 07-04-2015 om 18:38 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Martijnfossielenjager
Hallo Niels,
hier heb je de close-up.
Als je meer foto's nodig hebt geef je maar een gil.
[Bewerkt door Martijnfossielenjager op 08-04-2015 om 06:41 NL]
Martijn
- Martijnfossielenjager
Ik heb de gil vast gegeven.

(bovenkant).
Over het twijfelgeval mammoet: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... rnUtah.jpg deze Colombiaanse mammoet lijkt erg veel op mijn stukje, maar deze wolharige neushoorn vind ik ook wel een beetje:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tatis_.jpg.
Ik denk nu aan neushoorn maar misschien weet iemand anders het wel zeker.
Martijn
- sjaak
- Contacteer:
Puur afgaande op het formaat komt het overeen met een neushoorn schouderblad uit mijn collectie. Mammoet is twee keer zo groot en heeft een veel langere gewrichtskom. Bovendien lijkt dit mij een volgroeid beest gelet op diezelfde gewrichtskom.
Waar ik een - goede scherpe - close up van zou willen zien is van het gebied op bijgevoegde foto.
Groet,
Niels
Niels
- Martijnfossielenjager

Hoi Niels,
sorry voor de late reactie. Hierbij de close-up. Waarom eigenlijk dit gebied? Zie je daar iets bijzonders op of zo????
Martijn
- Martijnfossielenjager

Ik heb hier een beetje gespeeld met contrast en dergelijke omdat ik hem anders niet heel helder kreeg.
Martijn