Tsjechie 05-2006
Tsjechie 05-2006

Dag iedereen,
ben net terug uit Tjechie met flink veel trilobieten uit het Cambrium, Ordovicium en het Siluur. Tot nu toe heb ik 22 verschillende soorten geteld die ik gevonden heb. Ik hoop met name voor Herman het nodige aan determinatie-foto\'s aan te leveren als ik alles verwerkt heb. Hier vast een voorproefje van paar veldfoto\'s.
Groeten,
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Tsjechie 05-2006
Prachtig zeg! Zo te zien heb je ook goed weer gehad?
[Bewerkt door Frederik op 15-05-2006 om 09:47 NL]
[Bewerkt door Frederik op 15-05-2006 om 09:47 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dat zijn nog eens mooie resultaten voor een week zoeken.Ik ben wel benieuwd in welke streek (streken) van Tjechie je deze vondsten hebt gedaan. Wij hebben na wikken en wegen besloten om ons kampement in de zomervakantie eerst een aantal dagen in de buurt van Beroun op te slaan.De puberende jeugd in ons gezin wil echter wel weer naar het Rozkosmeer en ik heb tot op heden nog geen enkele plek in de buurt van dat meer kunnen vinden waar ik zou kunnen gaan zoeken.(plek in de buurt is een straal van 75 kilometer)Mijn vragen zijn dus de volgende; Is Beroun een goede keus? en; Heb je een tip over een streek in de buurt van het Rozkosmeer?
Exacte locaties hoef ik niet te weten een indicatie is voldoende.Bij voorbaat dank voor je antwoorden en succes bij het prepareren van je vondsten. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en gezien de kwaliteit van jouw werk zal dat zeker weer genieten zijn.
Groeten Frank
Exacte locaties hoef ik niet te weten een indicatie is voldoende.Bij voorbaat dank voor je antwoorden en succes bij het prepareren van je vondsten. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en gezien de kwaliteit van jouw werk zal dat zeker weer genieten zijn.
Groeten Frank
Frank,
exacte vindlocaties zal ik ook niet zo op het internet zetten om meerdere redenen. In Beroun zit je midden in het Barrandium; d.w.z. tussen lagen van Proterozoicum tm het Devoon.
Wel heb ik een tip voor een sta-plaats voor je. \'Camp Valek\' bij Lodenice in Chrustenice. Google maar een op de naam en je vindt de site. Ik waarschuw je wel dat het in het hoogseizoen \'klein-Nederland\'is daar
exacte vindlocaties zal ik ook niet zo op het internet zetten om meerdere redenen. In Beroun zit je midden in het Barrandium; d.w.z. tussen lagen van Proterozoicum tm het Devoon.
Wel heb ik een tip voor een sta-plaats voor je. \'Camp Valek\' bij Lodenice in Chrustenice. Google maar een op de naam en je vindt de site. Ik waarschuw je wel dat het in het hoogseizoen \'klein-Nederland\'is daar

*** nog steeds kwijl ***
Een vraagje, geen problemen gehad tijdens het oversteken van de grens ?
Z.
Een vraagje, geen problemen gehad tijdens het oversteken van de grens ?
Z.
The earth has music for those who listen.
Gewoon schitterend!
Daar moet ik ook nog eens heen en vooral voor fossielen uit het Cambrium.
Daar moet ik ook nog eens heen en vooral voor fossielen uit het Cambrium.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Nee hoor, geen bijzonderheden bij de grens.
Vorig jaar ben ik wel gecontroleerd en de stenen boeide de duitse douane totaal niet.
Ga je zoeken daar in Tsjechie realiseer je dan wel dat zoeken verboden is in natuurlijke ontsluitingen. Wel mag je daar
\'steentjes draaien\' en wat meenemen maar dan houdt het ook op. Uit groeves wordt je inderdaad vaak weggestuurd; vaak lopen er bewapende bewakers met honden rond; voorzichtig zijn en ook hier natuurlijk de regels van het zoeken in acht nemen.
Vorig jaar ben ik wel gecontroleerd en de stenen boeide de duitse douane totaal niet.
Ga je zoeken daar in Tsjechie realiseer je dan wel dat zoeken verboden is in natuurlijke ontsluitingen. Wel mag je daar
\'steentjes draaien\' en wat meenemen maar dan houdt het ook op. Uit groeves wordt je inderdaad vaak weggestuurd; vaak lopen er bewapende bewakers met honden rond; voorzichtig zijn en ook hier natuurlijk de regels van het zoeken in acht nemen.

Nog een paar plaatjes...
Hydrocephalus lyelli, Mid-Cambrium, H.lyelli-zone, Jince. Ik heb ook het negatief intact kunnen redden. Broertje van Paradoxides gracilis alleen een stuk zeldzamer en te vinden in een totaal andere laag. De tweede foto zijn links een Acantholomina minuta and rechts een Otarion diffractum beide uit het Siluur, Jarov.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Nou nou Ceraurus
Fantastisch hoe die kleine trilo\'s bewaard zijn gebleven.
Ik kan me voorstellen dat je een superweek hebt gehad.
Proficiat. ik ben erg benieuwd naar de andere foto\'s.
Fantastisch hoe die kleine trilo\'s bewaard zijn gebleven.
Ik kan me voorstellen dat je een superweek hebt gehad.
Proficiat. ik ben erg benieuwd naar de andere foto\'s.
Robert Mensink