ENCI 18-04
ENCI 18-04

Die Lars toch; leuk voor hem. Nu maar hopen, dat ze ook de schedel vinden, die is toch altijd het meest beeldbepalend.
Verder was de ENCI weinig spectaculair, voor ons geen mosa skelet. Ik hoorde van diverse mensen dat ze niets hadden gevonden.
Wij hadden met z'n 2-en ook weinig, maar in ieder geval nog iets; en geluk, dat het meerdere soorten betreft.
Links 2 pseudocorax affinis, midden, volgens mij, serratolamna serrata en rechts boven Plicatoscyllium minutum; rechts onder weet ik eigenlijk niet, op een fotopagina kom ik de naam Squatirhina kannensis Male tegen, die er het meest op lijkt.
Maar ik ken mijzelf, dus of dit allemaal klopt .... Suggesties zijn zeer welkom!
Met hartelijke groet, Dirk
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: ENCI 18-04
Haha, een goeie Dirk! Ik had deze keer ook geentje.dirk schreef:
Verder was de ENCI weinig spectaculair, voor ons geen mosa skelet.
Maarja, wat moet je met al die skeletten

Ik denk dat je met de namen goed zit.
Groeten,
Oliver
Hoi dirk,
toch nog leuke vondsten. Ik gebruik jouw topic om even mijn vondsten van afgelopen zaterdag te delen als je het niet erg vindt.
Foto 1 de collectie afkomstig uit een steen met een kolonie zee-egels waarvan ik er een aantal heb geborgen en geprepareerd. Doordat deze niet opgevuld zijn een vervelend klusje om te prepareren.
Foto 2/3 is de enige met meerde heimasters prunella bij elkaar
Foto 4 Rhynchopygus Lapiscancri of marmini ben ik nog niet helemaal over uit.
Foto 5 Nucleopygus scrobiculatus
Foto 6 brachiopode met vermoedelijk deel van het arm skelet er nog in
Foto 7 Ganopristis Leptodon compleet 1.2 cm groot, kleinste die ik ooit heb gezien
Foto 7 Nucleopygus coravium? en Archaeolamna Kopingensis uit de horizont van lichtenberg
Foto 8 belemnieten met een oolopygus en bivalvia??
Verder nog enkele pseudocorax en een grijptand van enchodus.
Al met al geen slechte dag.
Groeten,
Arno
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times

Hoi Arno,
mooie vondsten!
De kleine egel op foto 4 is een Rhynchopygus marmini. R. lapiscranci is een oude naam voor Procassidulus lapiscranci en dus niet meer geldig.
Het object op de laatste foto (hetgene waarvan jij denkt dat het een mossel is) vind ik interessant. Wil je dit in de steen laten of zou je het dr uithalen willen om het ook eens van de andere kant te kunnen zien? Op eerste zicht dacht ik aan een fragment van een Cirripede maar daarvan ben ik niet echt overtuigt.
Hierbij wil ik – als ik mag – ook nog een fototje van een vondst uit de Meerssen kalk tonen. Ik heb niet echt een idee wat dit zou kunnen zijn. Merkwaardig zijn die kleine ronde bijna kelkvormige objecten, die onder die net-structuur liggen. Is dit misschien een bryozoa-kolonie?
Groeten, Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 22-04-2015 om 09:17 NL]
@Arno: dat blokje met belemnieten op je twee laatste foto's interesseert me wel als je wil ruilen. Er zit namelijk een rhyncholiet op, een stukje van een nautilusbek.
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Antw: Antw: ENCI 18-04
Stijn schreef:
@Arno: dat blokje met belemnieten op je twee laatste foto's interesseert me wel als je wil ruilen. Er zit namelijk een rhyncholiet op, een stukje van een nautilusbek.
mvg stijn
Hallo Stijn,
die had ik nog niet uit de ENCI en zo groot zeker niet. Bedankt voor de determinatie. Voorlopig wil ik hem nog in de collectie houden maar mocht ik de volgende keer nog een vinden uit dezelfde laag kunnen we het over ruilen zeker hebben.
Groeten,
Arno
@ Oliver,
Bedankt voor het ophelderen omtrent Rhynchopygus marmini en lapiscancri.
Ik denk dat de foto die hebt gemaakt inderdaad een bryozoa kolonie is. Prachtig in beeld gebracht.
Groeten,
Arno
Bedankt voor het ophelderen omtrent Rhynchopygus marmini en lapiscancri.
Ik denk dat de foto die hebt gemaakt inderdaad een bryozoa kolonie is. Prachtig in beeld gebracht.
Groeten,
Arno
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Mooie vondsten allemaal!!
Gr,
Lars
Gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
- Spoorzoeker
- Been thanked: 5 times
Mooie vondsten Arno.
Vooral die brokken met de zeeegeltjes zijn prachtig.
Gefeliciteerd.
Groet,
Hans
Vooral die brokken met de zeeegeltjes zijn prachtig.
Gefeliciteerd.
Groet,
Hans
Hans (Spoorzoeker)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)