fossiel? het is geen ijzer!
Antw: fossiel? het is geen ijzer!
Hallo , dit is volgens mij een klei-ijzer steen, en word veel gevonden in pleistocene afzettingen. Soms is er een lege kern in.
Groet, Ben.
0000000000
Hoi,dan moet mijn metaaldetector uitslaan toch? En dat doe die niet.
Gr leni
Gr leni
Hallo Leni, ijzer slaat pas uit met je detector als het bewerkt is. Of gesmolten of gesmeed dan gaan de molecullen in elkaar grijpen en pas dan is het magnetisch. Ze werden dus vroeger in de ijzersmellterijen gebruikt. Eigenlijk heet het een Limoniet concretie. heb je de steen op een akker gevonden of op het strand en waar?
Groet,Ben
0000000000
-
- Been thanked: 45 times
Het ijzer zit in dit materiaal geoxideerd (geroest). Dus in dit geval in een paar vormen verbonden met zuurstof. Voor zover ik weet is dat niet magnetisch.
Charlie
Antw: Antw: fossiel? het is geen ijzer!
ik heb deze op het strand gevonden,hvh ,maar tof dat jullie uitleg geven! erg bedankt! ik hoop is een keer naar de Maasvlakte te gaan ,maar het is een drama als je geen auto hebscherven schreef:
Hallo Leni, ijzer slaat pas uit met je detector als het bewerkt is. Of gesmolten of gesmeed dan gaan de molecullen in elkaar grijpen en pas dan is het magnetisch. Ze werden dus vroeger in de ijzersmellterijen gebruikt. Eigenlijk heet het een Limoniet concretie. heb je de steen op een akker gevonden of op het strand en waar?
Groet,Ben