Slijpen/polijsten Eifel fossielen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
mihcaz
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times
Slijpen/polijsten Eifel fossielen

Bericht door mihcaz » 03 mei 2015, 16:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De afgelopen weekenden eindelijk weer eens een lekker zonnetje in de tuin. Tijd om wat te spelen met mijn slijp- en polijstmachine. Aangezien ik het slijpen van de relatief harde chalcedoon van de agaten uit de omgeving Idar Oberstein al een beetje beu begon te worden (zeer arbeidsintensief), leek het me een goed plan om een aantal van onze fossielen eens te gaan bewerken.
Zie hier het resultaat van het slijpen van een stromatopoor en een favosites die beide een grof breukvlak hadden. De favosites was nog enigszins lastig om mooi glad te krijgen omdat deze zowel calciet als kwarts bevat (verschillende hardheid). Het vlak is daarom geen spiegel geworden maar het resultaat mag er zijn. Jammer van de breuken in beide fossielen maar dat mag de pret niet drukken.

Nu maar weer verder met onze agaten...

Groeten,

Micha

Caveman
Has thanked: 285 times
Been thanked: 329 times
Contacteer:
Antw: Slijpen/polijsten Eifel fossielen

Bericht door Caveman » 09 mei 2015, 16:42

Ziet er mooi uit, erg arbeidsintensief!

Gr. Mart

To share or not to share, that's the question!

GdeReijke
Contacteer:
Antw: Slijpen/polijsten Eifel fossielen

Bericht door GdeReijke » 20 mei 2015, 22:46

Mooi werk! Voor de meer 'massieve' (gevulde) stukken Favosites zijn dit soort bewerkingen goed te doen. Ik heb zelf een 'plak' uit zo'n koraal. Misschien nog eens bruikbaar als kaasplateau ;) . De meer holle stukken, waar ik een voorkeur aan geef, hebben een prachtige ratenstructuur die zich wel goed laat zagen, maar zich absoluut niet laat slijpen en polijsten. De zijn immers 'hol' ;) .

Plaats reactie