te ruil: trilobiet: proetus

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Jim
Antw: te ruil: trilobiet: proetus

Bericht door Jim » 19 mei 2006, 14:10

ja ik zal er
echt wel rekening mee houden maar ik kan nu geen fotos op de pc zetten wegens het feit dat deze kapot is.ik ga nu wel proberen nu meteen nieuwe fotos te maken met jullie gegeven raad.oh ja mineraaltje: ik stuurde je een email.heb je nog interesse?mail me dan.
jim

[Bewerkt door jimmeke op 19-05-2006 om 13:24 NL]

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Jim

Bericht door Jim » 19 mei 2006, 14:23

zo de fotos zijn klaar.nu nog op de pc zetten maar dat kan nog even duren omdat deze week mijnpc gecrasht was en alle programmas eraf waren.
grtjs jim

Mineraaltje

Bericht door Mineraaltje » 20 mei 2006, 03:30

Tekst weggehaald (ik verlaat forum)

[Bewerkt door Mineraaltje op 23-05-2006 om 15:10 NL]

Jim

Bericht door Jim » 20 mei 2006, 12:13

mineraaltje, ik mail je nu dadelijk wel.
ik denk dat de fotos die nu op mijn fototoestel staan wel gelukt zijn.(het lijkt toch zo .)dus als mijn fotoprogramma terug op de pc staat post ik de fotos wel even.
de grote van het (klein) fossiel staat bij het allereeste berichtje.
jim

Alfer
Contacteer:

Bericht door Alfer » 22 mei 2006, 00:18

Weet je de vindplaats (evt tijdperk) nog ??

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: te ruil: trilobiet: proetus

Bericht door Frederik » 22 mei 2006, 23:09

Mineraaltje schreef:

Even aan andere forum leden.. Vergeet niet dat het een HP is. Maar Jimmeke maakt volgens mij wel een bekende fout..

... heb je de macro stand wel.. hou dan een afstand van circa 20 tot 30cm. Hou je camera op de stand Auto.. Probeer het nu nog maar eens! Volgens mij maak jij je foto\'s onder vals licht (binnen, als het buiten donker is) dat zal je bewegingen verklaren! Scherp stellen bij vals licht is niet makkelijk! Je stelt zomaar scherp op b.v. de tafel.. of zoals als hier (lijkt het) op je binnen kant van je lens door slecht licht.

Ik maak me niet zo heel erg druk om de foto\'s van Jimmeke, niet iedereen kan goed fotograferen, je kan hem beter helpen als reacties van.. \"niet veel verbetering in de kwaliteit. Ik snap ook niet dat je die foto\'s post!\" Hij probeerd het wel, dus laten we hem liever helpen.
Hmmmm... de meeste forumleden hier hebben meer geduld met Jimmeke dan je denkt hoor.
Wat het \'laten we hem liever helpen\' betreft, heb ik Jimmeke doorverwezen naar de volgende pagina: http://www.fossiel.net/informatie/fotografie.php
Ook de problematiek van bewegingsonscherpte heb ik in deze pagina besproken. Daarnaast heb ik opgezocht of de hp van Jimmeke een macro-stand heeft, en dat is zo: in die stand kan je scherpstellen tussen 10cm en 80cm. Dit alles heb ik hoger ook geschreven (dat kan je dus nalezen), net om Jimmeke te helpen. Ook DNATim heeft één en ander aan tips gegeven. Laten we dus niet met modder gooien aub.

mvg,

Frederik

[Bewerkt door Frederik op 22-05-2006 om 22:10 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

fitch
Antw: Antw: te ruil: trilobiet: proetus

Bericht door fitch » 23 mei 2006, 02:14

Mineraaltje schreef:
kwaliteid
velle zon
binnen kant
Hij probeerd
kwalitied
probeeren
[Bewerkt door Mineraaltje op 20-05-2006 om 02:49 NL]
???

Ik denk dat een goeie tip zou zijn om véél foto\'s te nemen Jimmeke, op allerlei manieren, \'t is een kwestie van deleten als ze niet goed zijn. Een tip extra is de genomen foto meteen bekijken (vrees voor het ontbreken van een lcd-schermpje) om direct het verschil te zien tussen je aanpassingen op het toestel. Empirisch onderzoek heet dat! That\'s the way I like it :)

[Bewerkt door fitch op 23-05-2006 om 01:16 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

ziepe
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Antw: te ruil: trilobiet: proetus

Bericht door ziepe » 23 mei 2006, 12:37

fitch schreef:
Mineraaltje schreef:
kwaliteid
velle zon
binnen kant
Hij probeerd
kwalitied
probeeren
[Bewerkt door Mineraaltje op 20-05-2006 om 02:49 NL]
???
Dat én spellingscontrole op\'t forum :-)

Ziep!

The earth has music for those who listen.

Mineraaltje

Bericht door Mineraaltje » 23 mei 2006, 13:47

Tekst weggehaald (ik verlaat forum)

[Bewerkt door Mineraaltje op 23-05-2006 om 15:10 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 23 mei 2006, 14:15

Goed, Fitch is nogal taalgevoelig, en spelling is niet de sterkste kant van Mineraaltje. Je kan nagaan dat dit forum stijf staat van de schrijffouten. Nu dat uitgeklaard is, \'back on topic\'? Jimmeke probeert hier eigenlijk een trilo te verpatsen en daarvoor is m.i. ook wel interesse (zie ook de posts van Alfer). Misschien kan de discussie daarover weer voortgezet worden?

Ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar de nieuwe foto\'s van Jimmeke. Dat een HP-camera niet deugt, wil ik wel geloven, maar ik denk toch echt wel dat er betere resultaten mee mogelijk zijn.

PS: je postje waarin je zei professionele fotograaf te zijn heeft me gemotiveerd om eens op zoek te gaan naar wat foto\'s van jou. Wel de moeite moet ik zeggen (ik zet zelf net mijn eerste pasjes in de macro-fotografie).

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten