vissenkaak
Antw: vissenkaak
he hallo maatje,
ja ziet er goed uit,
super vondst.
wees er zuinig op.
ben alleen benieuwd of er een naam aan verbonden kan worden.
gr Frank
ja ziet er goed uit,
super vondst.
wees er zuinig op.
ben alleen benieuwd of er een naam aan verbonden kan worden.
gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
Dag Jocko,
Het is zoals gezegd een premaxilla, het betande vrijliggende deel van de bovenkaak. Gezien de stevigheid van de kaak en de grootte van de tanden en de grote hoek tussen de armen van de kaak moet je denken aan een 'bijter', een vis die hard materiaal eet, bijvoorbeeld koraal, schelpen of zee-egels. Daarmee kan je nog vele kanten op, o.a. een zeebrasem-achtige (Fam. Sparidae).
Groet,
Niels
Het is zoals gezegd een premaxilla, het betande vrijliggende deel van de bovenkaak. Gezien de stevigheid van de kaak en de grootte van de tanden en de grote hoek tussen de armen van de kaak moet je denken aan een 'bijter', een vis die hard materiaal eet, bijvoorbeeld koraal, schelpen of zee-egels. Daarmee kan je nog vele kanten op, o.a. een zeebrasem-achtige (Fam. Sparidae).
Groet,
Niels
Lars2
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Zeer knap stuk, zowel qua formaat als bewaringstoestand. Je ziet enkele nieuwe tandjes aankomen. Met de determinatie kan ik je niet verderhelpen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt voor jullie reactie.
Nu weet ik wat meer.
gr jocko
[Bewerkt door jocko op 28-05-2015 om 15:21 NL]
Nu weet ik wat meer.
gr jocko
[Bewerkt door jocko op 28-05-2015 om 15:21 NL]
jocko
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ja inderdaad een leuke vondst 
Heb het in de hand gehad.
Op de zijkant breekt ook nog een tandje door,maar das moeilijk te zien op foto twee.
Ik denk qua leeftijd aan Holoceen gezien de bewaring en gezien deze vis hier dan vaak voorkwam in de Zeegras velden.
GR Pascal

Heb het in de hand gehad.
Op de zijkant breekt ook nog een tandje door,maar das moeilijk te zien op foto twee.
Ik denk qua leeftijd aan Holoceen gezien de bewaring en gezien deze vis hier dan vaak voorkwam in de Zeegras velden.
GR Pascal
strandjutters
Nou Rom.heeft je bericht hier toch nog wat opgeleverd. Super.had niet verwacht dat het een naam zou opleveren. gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om