Mineraaltje, blijf aub!
Antw: Antw: Antw: Mineraaltje, blijf aub!
Mijn eerste zin, daar blijf ik volledig achter staan, als het om niet-dyslecten gaat.frisian-old-age schreef:
OK, Lees dit even.
Ik heb hier wel even een aanmerking/uitbreiding aan toe te voegen.
Het valt onder forum-etiquette en goed fatsoen dat men in correct nederlands post. Een enkele taalfout kan er altijd insluipen, echter consequent taalfouten maken getuigt niet van respect voor de lezer. In het geval van Mineraaltje die (door dyslexie?) moeite heeft met spelling is het toch een kleine moeite om even de spellingscontrole over de tekst te halen.
En dit:
Als je echt dyslexie of een andere taalafwijking hebt dan moet de spellingscontrole ondertussen je beste vriend zijn geworden, ik kan me niet voorstellen dat je professionele correspondentie er ook zo uit ziet.
Hoe komt dat over?
Onder welke noemer we kunnen dit plaatsen?
Ik kan uit deze paar zinnetjes tenminste 3 bewoordingen opsommen waarvan ik denk: tjonge jonge, jonge.
Trouwens ik mis het woord excuse,alleen maar .....
[Bewerkt door Frisian-old-age op 24-05-2006 om 00:09 NL]
Is die spellingscontrole dan zoveel moeite? Ik zie bij jou nooit taalfouten Age. Ik zelf lees mijn teksten bijna altijd even door om te kijken of mijn zinnen goed lopen. Regelmatig pas ik dingen alsnog even aan.
De 2e paragraaf komt idd wel lomp over, maar gaf mijn oprechte verbazing aan op dat moment. Ik had het sympathieker kunnen formuleren.
Sven
[Bewerkt door Mako op 24-05-2006 om 00:42 NL]
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
ik spleet, ik zocht, ik vond
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: Antw: Mineraaltje, blijf aub!
Hoi Sven,Mako schreef:Mijn eerste zin, daar blijf ik volledig achter staan.frisian-old-age schreef:
OK, Lees dit even.
Ik heb hier wel even een aanmerking/uitbreiding aan toe te voegen.
Het valt onder forum-etiquette en goed fatsoen dat men in correct nederlands post. Een enkele taalfout kan er altijd insluipen, echter consequent taalfouten maken getuigt niet van respect voor de lezer. In het geval van Mineraaltje die (door dyslexie?) moeite heeft met spelling is het toch een kleine moeite om even de spellingscontrole over de tekst te halen.
En dit:
Als je echt dyslexie of een andere taalafwijking hebt dan moet de spellingscontrole ondertussen je beste vriend zijn geworden, ik kan me niet voorstellen dat je professionele correspondentie er ook zo uit ziet.
Hoe komt dat over?
Onder welke noemer we kunnen dit plaatsen?
Ik kan uit deze paar zinnetjes tenminste 3 bewoordingen opsommen waarvan ik denk: tjonge jonge, jonge.
Trouwens ik mis het woord excuse,alleen maar .....
[Bewerkt door Frisian-old-age op 24-05-2006 om 00:09 NL]
Is die spellingscontrole dan zoveel moeite? Ik zie bij jou nooit taalfouten Age. Ik zelf lees mijn teksten bijna altijd even door om te kijken of mijn zinnen goed lopen. Regelmatig pas ik dingen alsnog even aan.
De 2e paragraaf komt idd wel lomp over, maar gaf mijn oprechte verbazing aan op dat moment. Ik had het sympathieker kunnen formuleren.
Sven
Je moest eens weten hoevaak ik mijn tekst onder het typen moet corrigeren.
De spellings-controle gebruik ik nooit, enkel een keer het woordenboek.
Tja, natuurlijk maak ik ookwel fouten in de zins-opbouw alleen probeer dit wel zoveel te beperken.
In mijn laatste werk,als activiteiten-begeleider met demente bejaarden en nu als voorzitter van Stichting Houvast heb ik met veel tekst\\regel-en wetgeving te maken.
De ervaring heeft mij geleerd dat men naast de regels ook tussen de regels leest.Dus is het noodzaak om dit zoveel mogelijk gelijk te houden, anders krijg\\loop je de kans op een mis-communicatie met alle gevolgen van dien.( het zakelijke geschrevene staat haaks op het emotionele gelezene)
Sorry dat ik je eventjes bij het oor pakte, vond het echter wel noodzaak om Mineraaltje.
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Mineraaltje, blijf aub!
Zoals ik Mariëlle reeds heb laten weten betreur ik ten zeerste hoe het gelopen is en hoop ik natuurlijk ook haar hier weer te zien in de toekomst.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Communiceren via een schriftelijk forum zoals deze houdt automatisch in dat je minder goed de reactie van anderen kan peilen dan als je elkaar in levende lijve kan zien.
De enige manier om dit risico in te perken is om respect te tonen voor andermans mening en tekortkomingen.
De enige manier om dit risico in te perken is om respect te tonen voor andermans mening en tekortkomingen.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
ik sluit mij ook bij iedereen aan.mineraaltje is van even groot belang als alle andere forumleden.en het feit dat ze dyslexie heeft maakt mij helemaal niet uit.blijven mineraaltje!;)
jim
jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Tuurlijk moet mineraaltje blijven!
Ik denk trouwens dat als je een klein rondje doet onder de forumleden doet je achter een aantal verassende tekortkomingen komt. Maar goed, niemand is perfect!
Ik kom wel eens betweterig en arrogant over, misschien niet hier maar wel in de situatie van alledag. Daarnaast heb ik een D en T probleem, die stomme vervoegingen vindt ik na jaren nog steeds lastig! (Ziehier een schooltrauma.
Ps. Wubbo Okkels en Einstein hebben of hadden ook Dyslexie!
Ik denk trouwens dat als je een klein rondje doet onder de forumleden doet je achter een aantal verassende tekortkomingen komt. Maar goed, niemand is perfect!
Ik kom wel eens betweterig en arrogant over, misschien niet hier maar wel in de situatie van alledag. Daarnaast heb ik een D en T probleem, die stomme vervoegingen vindt ik na jaren nog steeds lastig! (Ziehier een schooltrauma.
Ps. Wubbo Okkels en Einstein hebben of hadden ook Dyslexie!
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
- Hieronymus
- Contacteer:
De gemeenschap die op een forum ontstaat, is en blijft een gemeenschap: in een gemeenschap ontstaan conflicten! Maar dat is zeker geen reden om een forum (en dan vooral dit) te verlaten! Je blijft hier immers steeds bijleren! Dus vraag ik zoals velen: BLIJF! U zal hier nog vele leuke ingen tegenkomen!
groetjes, jeroen
ik hoop u in de toekomst toch nog op het forum te vinden!
groetjes, jeroen
ik hoop u in de toekomst toch nog op het forum te vinden!
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Deze hele \'Thread\' toont mij weer aan wat een poldermodel we hebben in Nederland. Ik bedoel het niet negatief maar iedereen wil overal wat van vinden en we zijn erg goed in \'zeveren en zeiken\' en dat bedoel ik zoals het er staat.
Als Mineraaltje wil gaan gaat ze, als ze blijft is het mij om het even. Houdt inderdaad rekening met ieders tekortkomingen maar respecteer ook iemands keuze om te gaan of te blijven.
Meer tijd en tekst wil ik hier niet aan besteden.
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 24-05-2006 om 12:43 NL]
Als Mineraaltje wil gaan gaat ze, als ze blijft is het mij om het even. Houdt inderdaad rekening met ieders tekortkomingen maar respecteer ook iemands keuze om te gaan of te blijven.
Meer tijd en tekst wil ik hier niet aan besteden.
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 24-05-2006 om 12:43 NL]
Trilobiti Ceská Republika
Het is me al vaker opgevallen dat sommige forumleden het niet kunnen laten anderen lastig te vallen met totaal overbodige opmerkingen.
Beetje zielig eigenlijk.
Beetje zielig eigenlijk.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het is sowieso al moeizamer om enkel via het toetsenbord met elkaar te communiceren (misverstanden troef), dus kan je ervan uitgaan dat het af en toe wel eens botst op een forum.
Al bij al valt het hier nog reuze mee denk ik. Dit is één van de \'beschaafdste\' fora die ik ken. Dat sommigen zich af en toe ongenuanceerd uitdrukken kan goed zijn, maar het is in een gemeenschap als deze aangewezen om af en toe eens wat water bij de wijn te doen.
Als je specifieke klachten hebt George, moet je daar natuurlijk niet mee blijven zitten, en hoor ik het natuurlijk graag (liefst via mail dan, wel te verstaan).
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)