tand van een cadzandse vleeseter

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
davinci
Contacteer:
Antw: tand van een cadzandse vleeseter

Bericht door davinci » 18 sep 2004, 18:33

geef ook maar een gooi.
meestal hebben zoogdiertanden een stevige
wortel en vissentanden van deze grote zijn volgens mij meer \'\'glasachtig\'\'.
en veel spitser[dunner van opbouw]
denk je dat het stukje wortel onder afgebroken is of afgesleten?of heeft het volgens jouw nog enige orginele vorm?
uiteindelijk komen we er wel achter alleen dat kan heel lang duren.
ik heb een tijdje geleden veel cleitrums gevonden en kon die ook niet thuisbrengen,dacht dat het om tanden ging maar dat was niet zo.heb toen een scanfoto met een aardige tekst naar naturalis gestuurd[hoofd van de afdeling paleo]gevonden bij personeels emailadressen hahaha
maar ik had binnen een paar dagen al bericht terug.mischien een goede tip?
gr dv

i just looove fossils

Casper
Contacteer:
Antw: tand van een cadzandse vleeseter

Bericht door Casper » 18 sep 2004, 18:52

het stukje wortel wat er nog aan zit is gebroken en afgesleten, en heeft volgens mij niet de originele vorm.
ik heb de laatste tijd veel gemaild met Klaas Nijholt en Lars van den Hoek Ostende, de schrijvers van het artikel in grondboor en hamer over zoogdierfossielen uit cadzand, in verband met een fossiele snijtand van een knaagdier die ik in cadzand heb gevonden en meer (bijzondere) zoogdierfossielen.
Lars werkt ook bij naturalis, en ik wou hem eigenlijk niet lastig vallen met nog meer mailtjes. misschien over een maand of zo.

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 18-09-2004 om 17:54 NL]

[Bewerkt door Casper op 18-09-2004 om 18:03 NL]

Post mortem we sort 'em!

Gesloten