Antwerpen : Zeehond kies (Phocidae)
Antw: Antwerpen : Zeehond kies (Phocidae)
Hallo,
als mensen niet reageren betekent dit niet dat ze dit kiesje niet mooi vinden.
als je dit niet mooi vind, kan je beter stoppen met fossielen verzamelen, dit ding is gewoon prachtig. denk dat de meesten gewoon sprakeloos zijn.
als mensen niet reageren betekent dit niet dat ze dit kiesje niet mooi vinden.
als je dit niet mooi vind, kan je beter stoppen met fossielen verzamelen, dit ding is gewoon prachtig. denk dat de meesten gewoon sprakeloos zijn.

groeten van de brabantse bende
- Basjacobs1999
Sprakeloos en jaloers 

It can take a while, but when you find one there always is
that big smile :D
that big smile :D
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Franky en Bas,ik dacht al toen ik vanavond thuiskwam van een harde dag zwoegen in het Antwerpse (L.O en R O )ben ik nu de enige op Nina na die blij was met die vondst
.
Ik had ook nog een Hexanchus zonnetje gisteren,maar mijn voorkeur als mooiste vondst van de dag was toch die kies.
Ik maak een foto van het zonnetje,niet helemaal compleet maar toch mooi.
GR

Ik had ook nog een Hexanchus zonnetje gisteren,maar mijn voorkeur als mooiste vondst van de dag was toch die kies.
Ik maak een foto van het zonnetje,niet helemaal compleet maar toch mooi.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Hier het zonnetje die ik gisteren heb gevonden.
Ik denk Hexanchus omdat deze veel platter zijn dan Notorynchus,ook de spitsen zijn anders dan van een Noto.
maar das mijn idee erover

GR
strandjutters
Beiden heel erg leuke vondsten! Supermooi 
Had ze gezien en was erg onder de indruk, had niet gereageerd doordat ik veel andere dingen aan m'n hoofd had. Maar in ieder geval kunnen deze prachtstukken vast een mooi plekje krijgen in je verzameling
Erg mooi!
Hoe groot is de tand trouwens ongeveer? Naar het schijnt is Hexanchus een maatje groter dan Notorynchus.
[Bewerkt door TheRock op 21-07-2015 om 08:59 NL]

Had ze gezien en was erg onder de indruk, had niet gereageerd doordat ik veel andere dingen aan m'n hoofd had. Maar in ieder geval kunnen deze prachtstukken vast een mooi plekje krijgen in je verzameling

Hoe groot is de tand trouwens ongeveer? Naar het schijnt is Hexanchus een maatje groter dan Notorynchus.
[Bewerkt door TheRock op 21-07-2015 om 08:59 NL]
- Riemer
- maaikecornelissen
Wat een vondsten, prachtig Pascal!
Kun je ook uitleggen wat parasymphysair betekent? Zegt dat iets over de positie in de kaak?
groeten,
Maaike
Kun je ook uitleggen wat parasymphysair betekent? Zegt dat iets over de positie in de kaak?
groeten,
Maaike
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antwerpen : Zeehond kies (Phocidae)
Zolang ik daar nog geen bewijs van gezien heb, trek ik dat in twijfel.strandjutters schreef:
Hallo Hier het zonnetje die ik gisteren heb gevonden.
Ik denk Hexanchus omdat deze veel platter zijn dan Notorynchus,ook de spitsen zijn anders dan van een Noto.
maar das mijn idee erover
GR

- strandjutters
Hallo Gerard,als je het in twijfel trekt,zijn alle zonnetjes dan Notorynchus volgens jou ?
Stel ik vind een Notorynchus zonnetje,zul je het dan ook in twijfel trekken dat het Hexanchus is,of heb je dit idee enkel bij Notorynchus ?
Hallo Maaike,parasymphysair betekent het eerste tandje in de onderkaak,het is zowel rechts als links gericht,er zit er dus maar ééntje,terwijl alle ander tanden dubbel zijn.zowel links als rechts heb je er één.
Hallo Therock,een kleine Hexanchus is doorgaans kleiner dan een normale Notorynchus,maar Hexanchus wordt wel groter dan Notorynchus. BTW,het is 14 mm.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 25-07-2015 om 21:57 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-07-2015 om 21:59 NL]
Stel ik vind een Notorynchus zonnetje,zul je het dan ook in twijfel trekken dat het Hexanchus is,of heb je dit idee enkel bij Notorynchus ?
Hallo Maaike,parasymphysair betekent het eerste tandje in de onderkaak,het is zowel rechts als links gericht,er zit er dus maar ééntje,terwijl alle ander tanden dubbel zijn.zowel links als rechts heb je er één.
Hallo Therock,een kleine Hexanchus is doorgaans kleiner dan een normale Notorynchus,maar Hexanchus wordt wel groter dan Notorynchus. BTW,het is 14 mm.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 25-07-2015 om 21:57 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-07-2015 om 21:59 NL]
strandjutters
Zo leer je elke keer weer wat bij
Hartelijk bedankt!

- Riemer
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antwerpen : Zeehond kies (Phocidae)
Dat zeg ik niet. Zoals al eerder aangegeven heb ik tot nu toe alleen maar vermoedens gelezen hoe je symphysaire tanden van Hexanchidae uit elkaar kan houden. Als het vermoedens zijn, kan je beter aangeven dat dit vermoedens zijn. Anders nemen anderen het voor waarheid aan.strandjutters schreef:
Hallo Gerard,als je het in twijfel trekt,zijn alle zonnetjes dan Notorynchus volgens jou ?
Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=28575
Dus met andere woorden. Mijn symphysaire tanden van Hoevenen, noem ik Hexanchidae, omdat we van die locatie zeker weten dat er meerdere soorten Hexanchidae gevonden worden en er (voor zover ik weet) geen beschreven argumenten zijn om verschillende soorten uit elkaar te houden. Dus nogmaals mijn vraag: Ik ben nog steeds benieuwd waar je je conclusies (verschillen hexanchus/notorynchus en mannelijk/vrouwelijk) op baseer?
Groeten, Gerard