Update augustus 2015 van groeve Juchem (bij Idar-Oberstein).

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adekker
Berichten: 545
Lid geworden op: 30 jul 2007, 18:50
Contacteer:
Update augustus 2015 van groeve Juchem (bij Idar-Oberstein).

Bericht door adekker » 09 aug 2015, 17:20

Van een goede kennis heb ik de volgende update mogen ontvangen. Hij is zojuist weer terug van een vakantie in Idar-Oberstein.

" Ik ben 1 keer in de Juchem geweest. Wel veel gevonden. Maar in de 2de week was hij gesloten vanwege 2 ongevallen. Toeristen, die tegen de regels in op een verboden plek zijn gaan zoeken. 1 van hun ligt nog in het ziekenhuis. Fijne vakantie!!!! Daar waren wij, de serieuze zoekers, weer eens de dupe van. In de 3de week was hij weer open, maar was de aangewezen zoekplek niet interresant. Dus ben ik niet gegaan. N.a.v de problemen bij de Juchem hebben een aantal Duitse en Nederlandse zoekers, waaronder ik, op een avond een gesprek gehad thuis bij de fam. Juchem. Ons voorstel was: 1. Leeftijdsgrens naar 14 jaar.
2. Scherpe controle op helm, kleding en schoenen. Deze 2 punten zijn gelijk op die avond geldig geworden. Het werd steeds gekker. Ouders, die niet op hun kleine kinderen letten. Soms werden de hele kleintjes met een lange lijn aan een steen gebonden, zodat pa en moe konden zoeken. Andere kinderen gingen uit verveling met steentjes gooien. Veel te gevaarlijk. Als je er iets van zei, hadden de ouders er totaal geen begrip voor. Gelukkig is dat nu verleden tijd geworden, zodat je weer rustig kan zoeken".

[Bewerkt door adekker op 09-08-2015 om 16:21 NL]


Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

 
franky
Berichten: 536
Lid geworden op: 25 jun 2007, 20:51
Been thanked: 10 times
Re: Update augustus 2015 van groeve Juchem (bij Idar-Oberstein).

Bericht door franky » 10 aug 2015, 09:44

mooi klote dus, mijn dochter is bijna 9 en is er al verschillende keren geweest, luistert altijd goed en weet wat ze wel en niet mag doen. dit betekent voor mij dus dat ik er 5 jaar lang niet meer kan komen omdat een paar randdebielen zich niet aan de regels houden.
ze zijn gewoon te zacht geweest al die tijd. in de tijd dat Kurt Bach daar nog opzichter was ging het veel beter, als je niet luisterde kreeg je 1 keer een flinke uitbrander, de 2e keer was het gewoon oprotten, wegwezen en nooit meer terugkomen.


groeten van de brabantse bende

Gebruikersavatar
adekker
Berichten: 545
Lid geworden op: 30 jul 2007, 18:50
Contacteer:
Re: Update augustus 2015 van groeve Juchem (bij Idar-Oberstein).

Bericht door adekker » 10 aug 2015, 15:16

Sorry, Franky, but don't shoot the messenger. En ja, voor de zoveelste keer hebben anderen het weer eens verkloot voor ons...


Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Gebruikersavatar
Opal
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 okt 2007, 17:57
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Re: Update augustus 2015 van groeve Juchem (bij Idar-Oberstein).

Bericht door Opal » 10 aug 2015, 22:21

Afbeelding

Afbeelding

Zo jammer weer van dit soort mensen.

Afgelopen week op vakantie geweest in de Eifel. Vroeger een aantal keren bij In den Dellen (Mendig) geweest om o.a. Hauyn te zoeken. Helaas krijg je hier ook geen toestemming meer.
Ik mocht wel buiten de groeve op de zandweg/parkeerplaats zoeken. Dit dan ook ongeveer 1,5 uur gedaan. Met redelijk resultaat.
Heel blij met het stukje op de eerste foto. Is 7 mm groot.

Grt

Rolf


't geet zo als 't geet!

jiri
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 apr 2015, 21:16
Re: Update augustus 2015 van groeve Juchem (bij Idar-Oberstein).

Bericht door jiri » 02 sep 2015, 15:31

Ja das klote ja, wij waren er toevallig ook in augustus, wij waren op een ramp plek gezet en je kon alleen in een storthoop wat kleine geodes vinden die niets voor stelden :(

Ik vond het errich teleur stellend.


Noob zoekt steen ;-)


Plaats reactie