goedkope fossielen voor beginnende fossielen verzamelaar
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Antw: goedkope fossielen voor beginnende fossielen verzamelaar
Vergeet ook niet de "Georockshop" op deze website 

growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Vergeet ook niet de "Georockshop" op deze website 

growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
lekker zelf gaan zoeken das het leukste ,kopen kun je alles heeft het dan waarde ?
- Fossiel-kid
Ik ben ook van plan om zelf te gaan zoeken in Winterswijk
beginnende fossielen verzamelaar
Ik verzamel zelf al bijna heel m'n leven fossielen. Ik kan zeggen dat het best leuk kan zijn om voor weinig (!) geld een leuke trilobiet op de kop te tikken die ik kant en klaar ergens neer kan zetten. Ik heb echter ook andere dingen verzameld die te koop zijn, en bij fossielen ging het me te ver om simpele handelingen als kopen en neerzetten voort te zetten; ik wilde wat uitdagenders doen, zoals ze zelf uit de natuur halen en bewerken.
Koop ik dan niks? Zeker wel! Hoofdzakelijk informatie, zoals goede boeken over fossielen en over vindplaatsen die mijn interesse hebben. Ook het lidmaatschap van een geologische vereniging kan een enorme meerwaarde opleveren; die paar tientjes die je er per jaar voor neerlegt haal je er eenvoudig uit als lid zijn betekent dat je mee mag op excursies. Als ik tegenwoordig geld neerleg voor een fossiel, is dat normaal gesproken alleen voor ongeprepareerde trilobieten, die ik zelf vervolgens bewerk/mishandel om te kunnen oefenen
.
Mocht je toch fossielen willen kopen, dan is het raadzaam om inderdaad goedkoop te beginnen. Weten wat je het meest interessant vindt kan erg handig zijn
.
... en om je topic niet teveel te 'vervuilen': Georockshop heeft zeker een aantal leuke zaken liggen
.
[Bewerkt door GdeReijke op 21-10-2015 om 20:54 NL]
Koop ik dan niks? Zeker wel! Hoofdzakelijk informatie, zoals goede boeken over fossielen en over vindplaatsen die mijn interesse hebben. Ook het lidmaatschap van een geologische vereniging kan een enorme meerwaarde opleveren; die paar tientjes die je er per jaar voor neerlegt haal je er eenvoudig uit als lid zijn betekent dat je mee mag op excursies. Als ik tegenwoordig geld neerleg voor een fossiel, is dat normaal gesproken alleen voor ongeprepareerde trilobieten, die ik zelf vervolgens bewerk/mishandel om te kunnen oefenen

Mocht je toch fossielen willen kopen, dan is het raadzaam om inderdaad goedkoop te beginnen. Weten wat je het meest interessant vindt kan erg handig zijn

... en om je topic niet teveel te 'vervuilen': Georockshop heeft zeker een aantal leuke zaken liggen

[Bewerkt door GdeReijke op 21-10-2015 om 20:54 NL]