Kies

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Gidi
Kies

Bericht door Gidi » 23 nov 2015, 21:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wederom van de MV2.

Kauwvlak is 25mm breed. Ik dacht aan m3 rechter bovenkaak, edelhert?

Gideon de Jong

Gidi
Antw: Kies

Bericht door Gidi » 23 nov 2015, 21:56

Afbeelding

Nog een fotootje gemaakt van de tongzijde!

Gideon de Jong

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: Kies

Bericht door Schouwenburg » 24 nov 2015, 06:49

Edelhert ben ik met je eens, hij is uit de rechter bovenkaak. Met deze afmetingen komen zowel M2 als M3 in aanmerking. Ook het email patroon past. Meestal heeft de M3 een hoger zuiltje aan de voorzijde staan. Maar je kan het beste kijken naar de slijtvlakken met de naastliggende kiezen. De M2 heeft ze aan twee kanten en de M3 aan één kant.

Charlie

Gidi
Antw: Antw: Kies

Bericht door Gidi » 24 nov 2015, 11:02

Schouwenburg schreef:
Edelhert ben ik met je eens, hij is uit de rechter bovenkaak. Met deze afmetingen komen zowel M2 als M3 in aanmerking. Ook het email patroon past. Meestal heeft de M3 een hoger zuiltje aan de voorzijde staan. Maar je kan het beste kijken naar de slijtvlakken met de naastliggende kiezen. De M2 heeft ze aan twee kanten en de M3 aan één kant.

Hoi Charlie, bedankt voor je antwoord.

Het slijtvlak was me toevallig zelf al opgevallen, dit is maar aan één zijde aanwezig, dit is een klein plekje wat glad is gepolijst neem ik aan, waar de kies tegen de naastliggende kies heeft gelegen?
Het betreft een M3 dus, dank je wel!

Gideon de Jong

Plaats reactie