Prachtig mosdiertje Lutetiaan Fleury-la-riviere
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Prachtig mosdiertje Lutetiaan Fleury-la-riviere

Hoi allen,
In mijn zoektochten in materiaal van het Eoceen (Lutetiaan) van Fleury-la-riviere, paris bassin dus, kwam ik dit prachtige fossieltje tegen. Volgens mij gaat het hier om een bryozoa. De determinatie waag ik me voorlopig niet aan, maar vanwege de prachtige vorm wilde ik hem toch even delen.
Groeten,
Koen
Koen
Antw: Prachtig mosdiertje Lutetiaan Fleury-la-riviere
Dag Koen,
dit is inderdaad een mooi fossieltje, maar aan een determinatie durf ik mij niet wagen.
Lugo
dit is inderdaad een mooi fossieltje, maar aan een determinatie durf ik mij niet wagen.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Koen,
heeft iets weg van deze: http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... =6000-0107
Maar dit is natuurlijk alleen maar een tip om je op een mogelijk pad te zetten. Er liggen toch een paar jaartjes tussen de beiden.
Groeten, Oliver
heeft iets weg van deze: http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... =6000-0107
Maar dit is natuurlijk alleen maar een tip om je op een mogelijk pad te zetten. Er liggen toch een paar jaartjes tussen de beiden.
Groeten, Oliver
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Dank voor de reacties.
@Oliver: Ik zie wat overeenkomsten, maar toch ook behoorlijk wat verschillen. En inderdaad scheelt het toch wat miljoenen jaartjes. Mocht ik tzt aan de determinatie toekomen (en resultaat hebben), dan laat ik het wel weten!
@Oliver: Ik zie wat overeenkomsten, maar toch ook behoorlijk wat verschillen. En inderdaad scheelt het toch wat miljoenen jaartjes. Mocht ik tzt aan de determinatie toekomen (en resultaat hebben), dan laat ik het wel weten!
Groeten,
Koen
Koen
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Koen,
de verschillen blijken mij niet zooo groot te zijn. Als ik goed zit kijken wij bij jouw stuk op de onderkant van de kolonie (maar dat moet niet kloppen). En dan moet je ze ook nog om 180° draaien.
Escharifora is in ider geval een genus-naam om verder te gaan rechercheren.
Veel succes!
Oliver
de verschillen blijken mij niet zooo groot te zijn. Als ik goed zit kijken wij bij jouw stuk op de onderkant van de kolonie (maar dat moet niet kloppen). En dan moet je ze ook nog om 180° draaien.
Escharifora is in ider geval een genus-naam om verder te gaan rechercheren.
Veel succes!
Oliver