Wat is dit? lijkt een mini slagtand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
The Stone
Contacteer:
Antw: Wat is dit? lijkt een mini slagtand

Bericht door The Stone » 10 jul 2006, 11:08

He Master of arts,

effe nagevraagd bij Klaas Post.

Zijn antwoord:

\"prachtig tandje.
Geen enkele twijfel, dit is de tand van een dwergpotvis (Kogiidae). Ik heb meer van dit soort tanden gezien (ook in Belgie) maar tot dusver geen enkel stukje schedel en dus blijft dit dwergpotvisje naamloos rondspoken...\"

Groeten,

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Swampy

Bericht door Swampy » 10 jul 2006, 12:26

Hee Stone,

Nou te gek uitsluitsel at last.
Misschien vinden ze nog ooit een stukkie schedel van zo\'n ding. Maar ja als er geen tand inzit dan blijft dat moelijk bewijzen dat dat daadwerkelijk van dezelfde soort is niet?
Weet jij misschien ook wat die andere tand is. Heeft nog niemand het over gehad.

Groet,

Swampthing

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 10 jul 2006, 15:45

Wild guess:

Orka.

Zal ze ook nog wel naar Klaas sturen.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 11 jul 2006, 10:02

Wel Jaap,

Ik zat in de goede richting (Orka = grote dolfijn) maar weer een \"NOG\" onbekende soort. Het antwoord van Klaas:

\"Dit is inderdaad een heel grote dolfijn. Welke weten we absoluut niet. De morfologie van de tand verschilt van alle soorten die ik gezien hebt of uit publicaties ken. We komen er wel een keer achter maar vooralsnog zul je het op onbekende en onbeschreven dolfijn moeten houden.\"

Dus proberen toch alle schedeldelen mee te nemen, \'t is wat meer sjouwen maar kennelijk kunnen ze daar wat meer mee doen.

En als de schedeldelen niks toevoegen kunnen die stukken gewoon m\'n tuin weer in. \'T is al een aardig prehistorisch parkje aan het worden. :-))

trilobietje
Antw: Antw: Wat is dit? lijkt een mini slagtand

Bericht door trilobietje » 12 jul 2006, 16:17

The Stone schreef:
En als de schedeldelen niks toevoegen kunnen die stukken gewoon m\'n tuin weer in. \'T is al een aardig prehistorisch parkje aan het worden. :-))
Als je geen plaats meer hebt in je tuin, mijn appartement is niet zo groot maar er kan nog wel wat bij :-)

wie niet zoekt, niet vindt

Gesloten