Rond bot
Rond bot
Vanmorgen deze op de MV2 gevonden.
Het is vrij rond met aan één zijde een afgeplat vlakje. Het is op sommige randen een klein beetje gerold maar niet veel.
Ik denk aan een teenkoot van een groot dier of een sesambeentje, maar ik heb nog niks kunnen vinden wat er op lijkt?
Gideon de Jong
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Rond bot
Met deze stukje nog niet veel ervaring. Ik denk aan een pissiforme van een evenhoevige.
Charlie
Helaas, Charlie. Ik heb vergeleken met deze pdf: http://cedar.wwu.edu/cgi/viewcontent.cg ... text=wwuet
De vorm komt niet overeen en is ook veel te groot volgens mij.
Ik heb ook afbeeldingen gevonden van een pisiforme van een paard, maar daarop zijn twee gewrichtsvlakjes te zien, op mijn vondst is maar één aanwezig.
Deze blijft voorlopig ongedetermineerd denk ik...
De vorm komt niet overeen en is ook veel te groot volgens mij.
Ik heb ook afbeeldingen gevonden van een pisiforme van een paard, maar daarop zijn twee gewrichtsvlakjes te zien, op mijn vondst is maar één aanwezig.
Deze blijft voorlopig ongedetermineerd denk ik...
Gideon de Jong
-
- Been thanked: 45 times
Gideon, in die publicatie kan je alleen een zijkant en de buitenkant zien. De vorm komt globaal overeen. Wat betreft de grootte, de pissiforme van een paard is ongeveer 5 cm lang en 4 cm breed. Dus dat argument is afgewezen. Wat betreft de articulatievlakjes ben ik het met je eens. De foto is niet helemaal duidelijk en deed maar een suggestie. Ik ben benieuwd of iemand met een beter voorstel komt.
Charlie
- Lidwientje3
Ik heb een (voorlopig) door mijzelf als os pisiforme (paard) geduid botje van de ZM waarbij de twee gewrichtsvlakjes goed te zien zijn, ik zal het vanavond even plaatsen. Wat een goede link trouwens!
- Lidwientje3
Kijk, deze bedoel ik. Excuus voor de wazige derde foto maar daar zie je de gewrichtsvlakjes goed.
Duidelijk Heleen, dat komt overeen met de foto's die ik op internet vind van een pisiforme van een paard.
Mijn vondst wijkt echt daarvan af.
Ik vraag me af of er ergens documentatie is te vinden over sesambeentjes van een mammoet? Op internet kan ik weinig vinden.
Mijn vondst wijkt echt daarvan af.
Ik vraag me af of er ergens documentatie is te vinden over sesambeentjes van een mammoet? Op internet kan ik weinig vinden.
Gideon de Jong
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik zie het ook niet. Misschien kan je nog vergelijken met een van de laatste teenkootjes van een mammoet. Merk op dat het gerold is wat determinatie moeilijk kan maken.
Ik heb zoiets wel eens eerder gezien. Ik denk dat ik er zelf een heb liggen in de "nader te determineren" bakken.
Ik heb zoiets wel eens eerder gezien. Ik denk dat ik er zelf een heb liggen in de "nader te determineren" bakken.
Groet,
Niels
Niels
- Lidwientje3
https://www.academia.edu/4713464/Compar ... y_New_York
Hier staan hand/voetwortelbeentjes in, of is dat niet wat je bedoelt?
[Bewerkt door Lidwientje3 op 10-02-2016 om 22:41 NL]
Hier staan hand/voetwortelbeentjes in, of is dat niet wat je bedoelt?
[Bewerkt door Lidwientje3 op 10-02-2016 om 22:41 NL]