Uitstap naar Henegouwen met Tim.
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Uitstap naar Henegouwen met Tim.
Vorige week stak er een toelating in de bus om op 21/02 een groeve in de buurt van Soignies te kunnen bezoeken.
Dus die heb ik gisteren met Tim en Joke een bezoekje gebracht in de hoop om wat trilo materiaal boven te halen.
Het weer tijdens de uitstap was zwaar bewolkt met af en toe een lichte bui, maar vooral geweldig veel wind.
We hebben hierdoor ook meermaals achter onze spullen moeten hollen die door een windvlaag meegesleurd werden.
Mijn eerste vondst van de dag was al een klepper, door het slechte weer van de voorbije dagen was er veel gruis van de hoge wanden op de wegen in de groeve beland en hiertussen vond ik tijdens de afdaling midden op de weg een zo goed als complete trilo, wel zonder schaalbewaring. En op nog geen halve meter ervan een stuk maaltand van een primitieve haai. Mijn dag kon al niet meer stuk.
Aangekomen op de plek die we wouden doorzoeken had de regen al heel wat puin uitgespoeld, en de kleine hoornkoraaltjes en brachiopoden lagen hier dan ook gewoon voor het oprapen.
Af en toe kwamen er ook wat trilo resten boven.
Hier deed ik nog een super vondst, een complete trilo, maar hier ook was maar de helft van de schaal bewaard, maar desondanks zeker een mooi stuk.
Ondanks het wat mindere weer een zeer geslaagde uitstap, hopelijk vonden Tim en Joke het even leuk.
Kevin
[Bewerkt door Maurice op 22-02-2016 om 19:55 NL]
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
-
Antw: Uitstap naar Henegouwen met Tim.
Tuurlijk vonden we het geweldig Kevin. Maak je geen zorgen.
Ik heb wel geen vondsten gedaan zoals jij maar dat maakt toch niet uit.
Dat is hetzelfde als bij koppelvissen Der is altijd eene die ze vangt en zelden allebei

Maar toch heb ik ook wel leuke dingen hoor. Natuurlijk veel staartjes maar ook een slak en een mooi, wel zwaar beschadigd, stuk trilo en een mooie afdruk die Joke gevonden heeft.
Hier zijn een paar foto's van de vondsten.
En ik heb al wat geprept aan die slak Kevin

De ontbrekende schaal ga ik er nog proberen op te lijmen en dan preppen als het lukt.
Het is allemaal nogal fragiel.
Ga er zeker nog eens terug.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Heel leuk verslagje. Jullie hebben knappe vondsten gedaan!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Leuk verslagje inderdaad. Ik vind de Fenestella (foto 4 van Tim) persoonlijk erg mooi. Maar ik heb dan ook een zwak voor dat beyozoa-genus. Ze zijn zo mooi als je ze bijv. onder de microscoop bekijkt!
Groeten,
Koen
Koen
-
Antw: Antw: Uitstap naar Henegouwen met Tim.
Ja heb hem al bekeken onder de bino. Echt prachtig.KoenJ schreef:
Leuk verslagje inderdaad. Ik vind de Fenestella (foto 4 van Tim) persoonlijk erg mooi. Maar ik heb dan ook een zwak voor dat beyozoa-genus. Ze zijn zo mooi als je ze bijv. onder de microscoop bekijkt!
Wou dat ik zo een fototoestelletje had om er wat foto's van te trekken.
-
Antw: Antw: Uitstap naar Henegouwen met Tim.
Ja maar ik heb nog een gewone gsm. Zonder al die toestanden. Da dient om te bellen en smsen bij mij, and thats it. Dus ook al geen optieKoenJ schreef:
Gewoon met je telefoon door het oculair van de bino. Doe ik ook altijd.

Leuk verslag en mooie vondsten.
Dit is altijd fijn om te lezen.
Lugo
Dit is altijd fijn om te lezen.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites