Terug van locatie met Antwerpse grond met opnieuw haaientanden
Antw: Terug van locatie nabij Utrecht met opnieuw haaientanden
Er wordt bvb door mij dan toch altijd gezien naar morfologische verandering van tanden, in verband met de prooidieren of het aanwezig zijn ervan, maar je kan bvb ook zeggen dat het klimaat ervoor zorgt dat een haai groter of kleiner wordt en dat hij gewoon omdat zijn grootte verandert hij andere prooien zal moeten eten, waardoor zijn tanden ook zullen moeten veranderen.
Maar goed naast uitsterven prooidieren etc
Duys
Maar goed naast uitsterven prooidieren etc
Duys
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Goedemorgen,
Het doet mij inderdaad wat hartpijn om te lezen wat er in dit topic geschreven staat.
Ik zou een oproep willen doen om mensen die beginnen met een paleontologische passie niet af te breken, maar juist te stimuleren in hun hobby. Stel je even in de plaats van een ander voordat je zomaar commentaar geeft. Wat maakt het nu uit of deze tanden beschadigd zijn of niet, of dat iemand anders nu 50kg van dit materiaal bij hem heeft staan? hiermee help je niemand verder, integendeel dit geeft een wrang gevoel naar de persoon die verwonderd is over de paleontologische rijkdom van een bepaalde plaats. Neem dan a.u.b. niet koudweg deze euforie en passie weg, door zijn/haar bevindingen en posts het af te doen als een niemendalletje.
Ik zou zeggen, blijf gewoon verder doen, en je verwonderen over deze vindplaats. Probeer voor je zelf een mooi beeld te vormen van deze Miocene afzettingen door zoveel mogelijk fossielen te verzamelen, zodat je voor jezelf een overzicht hebt van de verschillende levensvormen die in deze sedimenten vervat zitten. Blijf vooral gepassioneerd bezig, en probeer om zo goed als mogelijk een wetenschappelijke verzameling aan te leggen (gedetermineerde vondsten met locatie vermelding). Dat zal na verloop van tijd sowieso veel meer waard zijn dan 50kg ongedetermineerd spul.
Hier op het forum zijn er alvast genoeg mensen die je kunnen helpen.
Groeten
Anthonie
[Bewerkt door Anthonie op 06-04-2016 om 06:22 NL]
Het doet mij inderdaad wat hartpijn om te lezen wat er in dit topic geschreven staat.
Ik zou een oproep willen doen om mensen die beginnen met een paleontologische passie niet af te breken, maar juist te stimuleren in hun hobby. Stel je even in de plaats van een ander voordat je zomaar commentaar geeft. Wat maakt het nu uit of deze tanden beschadigd zijn of niet, of dat iemand anders nu 50kg van dit materiaal bij hem heeft staan? hiermee help je niemand verder, integendeel dit geeft een wrang gevoel naar de persoon die verwonderd is over de paleontologische rijkdom van een bepaalde plaats. Neem dan a.u.b. niet koudweg deze euforie en passie weg, door zijn/haar bevindingen en posts het af te doen als een niemendalletje.
Ik zou zeggen, blijf gewoon verder doen, en je verwonderen over deze vindplaats. Probeer voor je zelf een mooi beeld te vormen van deze Miocene afzettingen door zoveel mogelijk fossielen te verzamelen, zodat je voor jezelf een overzicht hebt van de verschillende levensvormen die in deze sedimenten vervat zitten. Blijf vooral gepassioneerd bezig, en probeer om zo goed als mogelijk een wetenschappelijke verzameling aan te leggen (gedetermineerde vondsten met locatie vermelding). Dat zal na verloop van tijd sowieso veel meer waard zijn dan 50kg ongedetermineerd spul.
Hier op het forum zijn er alvast genoeg mensen die je kunnen helpen.
Groeten
Anthonie
[Bewerkt door Anthonie op 06-04-2016 om 06:22 NL]
* Scientia et Miratio *
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
En bovendien zijn er ook forumleden zoals ik die in stilte je berichten lezen en genieten van de foto's en verhalen. Dus blijf aub posten.
Daarbij komt dat vondsten niet puntgaaf hoeven te zijn om toch van waarde te zijn.
[Bewerkt door KoenJ op 06-04-2016 om 06:40 NL]
Daarbij komt dat vondsten niet puntgaaf hoeven te zijn om toch van waarde te zijn.
[Bewerkt door KoenJ op 06-04-2016 om 06:40 NL]
Groeten,
Koen
Koen
-
Antw: Antw: Terug van locatie nabij Utrecht met opnieuw haaientanden
Nogmaals, waar is dit nodig voor? Heb ik om een mening gevraagd? Heb ik de indruk gegeven dat ik denk dat dit een fortuin is? Als jij heel je leven haaientanden zoekt dan kun je je er waarschijnlijk niets bij voorstellen dat iemand nog blij kan zijn met een haaientand.strandjutters schreef:
Nee,ik geef je het gevoel enkel dat dit niet bijzonder is.
iemand anders durft dit waarschijnlijk niet te vertellen.
Ik ben iemand die al heel zijn leven naar haaientanden zoekt,en ze soms ook al heeft gevonden.
Maar ik sta niet te springen om naar Utrecht te komen.
Maar begrijp dit niet verkeerd,das gewoon mijn mening.
Vriendelijke groeten Pascal.
PS,ik wil jou alleen de indruk geven dat het geen fortuin is dat je vind.
Er zal daar zeker leuk spul in de grond zitten,maar op dit moment heb ik het nog niet gezien ;(
Gewoon ff met beide voeten op de grond
[Bewerkt door strandjutters op 05-04-2016 om 22:41 NL]
Wat ik met dit topic probeer te bewerkstelligen is dat ik andere zoekers enthousiast wil maken. Veel mensen hebben nooit een tand gevonden.
-
Super dat er veel meer mensen zijn die dit wel kunnen waarderen, bedankt mannen voor jullie waardering!
Ik blijf zeker posten.
Ik blijf zeker posten.
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Erg leuke vondsten en zeker voor die locatie!
Ik zie al meerdere Cosmopolitodus hastalis (voorheen I. hastalis) haaientanden.
Waarschijnlijk ook enkele zandtijgers en andere mako haaien.
Ik zie al meerdere Cosmopolitodus hastalis (voorheen I. hastalis) haaientanden.
Waarschijnlijk ook enkele zandtijgers en andere mako haaien.
Zoekt, en gij zult vinden!
er zijn maar weinig plaatsen in het binnenland van nederland waar je tanden kan vinden.
Liessel was er 1, mill een andere, dit is volkomen nieuw en dat is wat het bijzonder maakt.
wat belangrijk is om te weten is waar deze zanden precies vandaan komen, welke zanden het zijn en op welke diepte ze zitten. dat is informatie die wel eens nieuw kan zijn voor de paleontologie van Nederland.
Liessel was er 1, mill een andere, dit is volkomen nieuw en dat is wat het bijzonder maakt.
wat belangrijk is om te weten is waar deze zanden precies vandaan komen, welke zanden het zijn en op welke diepte ze zitten. dat is informatie die wel eens nieuw kan zijn voor de paleontologie van Nederland.
groeten van de brabantse bende
Op de eerste foto linksonder is denk ik een I. hastalis. De tand zit in een fosforietknol.
Grts Tibo
Grts Tibo
Zo “strandjutters” lekker bezig!
Val mede verzamelaars eens even niet lastig met je opgelopen
Ik-vind-Mooiere-&-Completere-Vondsten-Syndroom
archeonist2 gaat gewoon door met het posten zijn vondsten,
ik geniet in ieder geval van zijn verhalen en de foto’s.
Vind zelf maar 5 haaientanden per jaar, en een fragmentje is al leuk.
Bezit vandaar geen kennis betreffende haaientanden om iets mede te delen.
[Bewerkt door Mc_Crabs op 06-04-2016 om 10:02 NL]
Val mede verzamelaars eens even niet lastig met je opgelopen
Ik-vind-Mooiere-&-Completere-Vondsten-Syndroom
archeonist2 gaat gewoon door met het posten zijn vondsten,
ik geniet in ieder geval van zijn verhalen en de foto’s.
Vind zelf maar 5 haaientanden per jaar, en een fragmentje is al leuk.
Bezit vandaar geen kennis betreffende haaientanden om iets mede te delen.
[Bewerkt door Mc_Crabs op 06-04-2016 om 10:02 NL]
Verzamelaar van Gesteenten, Mineralen, Fossielen, Botten en
Schelpen uit heden en verleden.
Schelpen uit heden en verleden.
-
Jongens ik ben eruit, ik weet hoe die grond daar komt. Deze grond is afkomstig uit Belgie, gebied Antwerpen. Dat verklaart dus een hoop.