Roofdierkaakje ZM
Roofdierkaakje ZM

Vorige week dit roofdierkaakje gevonden op de Zandmotor. Bij mijn pogingen om te determineren kom ik uit op bunzing of marter maar ben niet zeker. Iemand een idee?
groet,
Dick
Antw: Roofdierkaakje ZM
Probeer eens bij kat te kijken.
De kies die er nog in zit lijkt op een scheurkies.
en het lijkt erop dat de aveole plek hebben voor Nog 2 kiezen.
Een kat achtige heeft 3 kiezen.
M.v.g.
Don
De kies die er nog in zit lijkt op een scheurkies.
en het lijkt erop dat de aveole plek hebben voor Nog 2 kiezen.
Een kat achtige heeft 3 kiezen.
M.v.g.
Don
Don
Ik zie net dat de scheurkies niet overeen komt met kat.
Misschien Is otter dan het meest voor de hand liggend.
Misschien Is otter dan het meest voor de hand liggend.
Don
-
- Been thanked: 45 times
Klein kiesje, ca 8mm. Onderkaak bunzing. Leuke vondst. Ik wil hem wel meten, want Sander en ik zijn al enige tijd bezig met een publicatie over kleine marterachtigen. Het verhaal ligt eigenlijk al klaar, maar misschien kan hij er nog bij.
Charlie
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Roofdierkaakje ZM
Hoi Dick,Schouwenburg schreef:
Klein kiesje, ca 8mm. Onderkaak bunzing. Leuke vondst. Ik wil hem wel meten, want Sander en ik zijn al enige tijd bezig met een publicatie over kleine marterachtigen. Het verhaal ligt eigenlijk al klaar, maar misschien kan hij er nog bij.
Mooi kaakje. Ik ben het met Charlie eens dat het zeer waarschijnlijk om een bunzingkaak gaat. De vorm van de kaak in combinatie met een m1 van ca. 8mm lijken te overeen te komen met een bunzing. De deadline voor het artikel is nog een eind weg dus het kaakje zou nog meegenomen kunnen worden in het artikel. Natuurlijk alleen als Dick het leuk dat de vondst gepubliceerd word.
@ Charlie: volgende weekend stuur ik je het artikel. Ik wil het nog een paar keer doorlopen zodat het verhaal klopt.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 25-04-2016 om 09:51 NL]
Keep searching because everything is never as it seems.
- andersschinkel
Geen idee of jullie het interessant vinden, Charlie en Sander, want het otterkaakje dat ik heb is veel minder gaaf dan dit mooie kaakje dat Dick gevonden heeft, maar ik wilde deze vondst van mij toch nog even in herinnering roepen. (Staat ook op de Oervondstchecker.)
Bedankt voor de reacties/determinatie. Bunzing..... ben blij met deze vondst.
groet,
Dick
groet,
Dick
- andersschinkel