Fossieltrip Fr
Antw: Fossieltrip Fränkische alb
Foto 1 en 2 heb ik geprepareerd. Alleen bij foto 1 zat helaas een steentje in het hart.
Foto 3: De eerste vondst van de trip mocht ik op mijn naam schrijven. Deze ammoniet ontdekte ik om 6:10 uur in de vloer van de jeugdherberg. (Lijkt erg op de vloer van Hoog Catharijne nabij Utrecht Centraal).
[Bewerkt door Hidde op 26-05-2016 om 12:30 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Dat je ammonieten daar op lijken klopt. Dat is, denk ik, Treuchtlinger Marmor. Dat komt er uit de buurt.
gr Walter
Dat je ammonieten daar op lijken klopt. Dat is, denk ik, Treuchtlinger Marmor. Dat komt er uit de buurt.
gr Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Leuk verslag Hidde, bedankt voor het delen. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar ken het materiaal wel. Die groene ammonieten spreken zeer tot de verbeelding, en ik vind ze meestal in het echt nog mooier dan je vanop foto's zou vermoeden!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Everhardus
Klopt zoals Nina zegt. Men vraagt rond de 120 voor een groep. Die kun je uiteraard ook zelf samenstellen als je met een aantal personen gaat. Groet,Marcel
@ Frederik, dank voor de positieve reactie 
@ Marcel, dat is goed om te weten. Ik was niet van plan om op hele korte termijn terug te keren, maar het lijkt me leuk om het eens met een zelf samengestelde groep te doen. Het was nu wel erg druk bij het vers gestorte materiaal.
Ik had eigenlijk een foto voor en na het zoeken in de berg materiaal moeten maken. Aan het einde van de dag was er weinig meer van over.
[Bewerkt door Hidde op 28-05-2016 om 07:01 NL]

@ Marcel, dat is goed om te weten. Ik was niet van plan om op hele korte termijn terug te keren, maar het lijkt me leuk om het eens met een zelf samengestelde groep te doen. Het was nu wel erg druk bij het vers gestorte materiaal.
Ik had eigenlijk een foto voor en na het zoeken in de berg materiaal moeten maken. Aan het einde van de dag was er weinig meer van over.
[Bewerkt door Hidde op 28-05-2016 om 07:01 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome