memmen over het reageren op ruiltopics

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Morpheus
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Oxynotus gevraagd e.a.

Bericht door Morpheus » 01 aug 2006, 18:47

Supergraver schreef:
Oke maar vertel mij nou eens wat is nu de meerwaarde om, bij deze oproep van Age, de zeldzaamheid van deze tand te onderstrepen?
Martijn
Dat dit een meerwaarde geeft hoor je mij niet zeggen, maar zo staan er veel berichten op dit forum zonder dat daar irraties van komen, zie het eerder als een uiting van hun emotie\'s bij het zien van deze oproep, misschien wat overdreven uitgedrukt in mijn ogen(wie doet dat al eens niet?), ik heb niet diezelfde ervaring bij het vinden van die tandjes, kwestie van geluk hebben waarschijnlijk.

En Martijn, waar haal je het vandaan dat ik niks zou willen ruilen? er staat een lange lijst op mijn website, al jaren...

Isis
Contacteer:
Antw: memmen over het reageren op ruiltopics

Bericht door Isis » 01 aug 2006, 18:52

Ok... gaan ik ook nog een keer. Volgens mij verstaan we elkaar nogal eens mis hier, daarom even enkele opmerkingen mijnerzijds:

- ik heb zeker geen intentie om mensen hier af te zeiken (ik zie het in mijn eigen teksten ook niet terug), ik respecteer jullie allemaal, als ik me echt grievend uitlaat mag je me daar op wijzen.

- ik probeer absoluut geen ruil tegen te houden. Sterker nog ik hoop dat het Age lukt!

- een beetje afwijking van de topic moet kunnen, niet teveel natuurlijk. Maar kijk, voor je hierover irritaties uitspreekt, eens serieus naar je eigen berichten (ik ben even wat berichtjes van auteurs in deze topic nagegaan en er is er absoluut geen 1, inclusief ikzelf, die niet eens af en toe totaal onzinnige berichtjes uitkraamt - so what?).

- probeer svp te begrijpen dat berichtjes vaak niet persoonlijk bedoeld zijn en dat er soms wat humor in zit vervlochten die anders is dan de jouwe. Volgens mij meent niemand het hier echt slecht met elkaar. Relax!

- op een openbaar forum kan nu eenmaal eenieder reageren, mits niet beledigend. Probeer te accepteren dat andere mensen andere normen en waarden, humor, etc hebben en dat ze ook recht van spreken hebben. Ga daar niet meteen op in hakken. Een discussieforum met alleen geleijkgestemde is geen discussieforum. En... vertel me svp niet wat ik wel en niet \'mag\' schrijven.

Als luchtige afsluiter kan ik meegaan in de (geheel vrijblijvende) nieuwgierigheid van Martijn wat er tegenover die Oxynotus te ruil staat? Is daar een tipje van de sluier op te lichten?

met virendelijke groeten
Pepijn

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

agaathunter

Bericht door agaathunter » 01 aug 2006, 19:14

Hoi,

Ik dacht, dat we nu wel genoeg schenen geschopt hebben.
Laten we deze site gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
Er zijn trouwens ook veel kinderen die van deze site gebruik maken.
Laat ons nu eens volwassen gedragen.

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Oxynotus gevraagd e.a.

Bericht door Supergraver » 01 aug 2006, 19:27

morpheus schreef:

En Martijn, waar haal je het vandaan dat ik niks zou willen ruilen? er staat een lange lijst op mijn website, al jaren...
Ik ga er zo effe naar kijken :)

Weet je wat het gewoon is en ik denk dat iedereen het wel begrijpt:
Je wilt als verzamelaar heel graag een tand (Age een Oxynotus, ikzelf die Hexanchus) dus je plaatst een oproep en je hoopt op een positieve (dwz een serieuze) reactie. En dan valt het soms zwaar tegen als je dan, overigens vaak goed bedoelde, reacties krijgt over de zeldzaamheid, onbereikbaarheid etc, etc van zo\'n tand. Die jou vraag nou niet bepaald op weg helpen. Ik ben ook nog opzoek naar een Oxynotus, maar het zou bijvoorbeeld lullig zijn om precies onder de oproep van Age te zetten: \' Hallo, mocht iemand er meerdere hebben, ben ik ook wel geintereseerd!\' :)
Dat kan niet! (maarre ps bij deze ik zoek er dus ook nog een en ik weet hoe zeldzaam ze zijn :) :) )
Overigens ik ben niet met m\'n verkeerde been uit bed gestapt, je moet er af en toe gewoon de lol van inzien. En een beetje dicussieren kan geen kwaad.

Gr

Martijn

mammalboy

Bericht door mammalboy » 01 aug 2006, 19:46

Ik heb nu heel deze topic zitten volgen maar nog steeds weet ik bij god niet wat een Oxynotus is. Zou iemand misschien een foto willen posten of zo iets?

Groet Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

Mega shark
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Mega shark » 01 aug 2006, 20:31

Ik had ook nog nooit van deze tand gehoord....

Maar nu ik de foto\'s zie(thanks Isis), vind ik het een heel bijzonder en leuk tandje. Ik ben zelf nog altijd op zoek naar een Megalodon tand...

Vriendelijke groeten Ruben

[Bewerkt door Mega shark op 01-08-2006 om 19:36 NL]

Zoekt, en gij zult vinden!

Koen

Bericht door Koen » 06 aug 2006, 10:43

Mensen, mensen! Probeer eens wat begrijpender te zijn voor elkaar! Het is zo spijtig dat er altijd ruzie moet gemaakt worden, ook op fora (al is dit misschien al wat makkelijker door de (semi)annonimiteit).Toegegeven soms ben ik ook al opvliegend geweest, maar ik ben daar van afgestapt. Een stom tandje (je snapt wel wat ik bedoel) zorgt hier voor eindeloze irritatie, terwijl er op dit ogenblik zoveel ellende is in de wereld.

Probeer hier op dit forum gewoon lief te zijn, je mening genuanceerd te zeggen, niet de \"toffe\" uit te hangen enz... Het is fijn om zulk een forum te hebben waar je wat van gedachten kan wisselen, maar zo radicaal zijn heeft weinig zin, het is zelfs spijtig. Ik geef hier niemand gelijk of ongelijk, wees gewoon wat minder opvliegend.

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 06 aug 2006, 10:52

koen for president! ik bedoel hiermee: koen heeft volgens mij overschot van gelijk.

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

agaathunter

Bericht door agaathunter » 06 aug 2006, 12:42

Hoi,

Laten we het gemem hier dan maar mee sluiten!

Prettige zondag mijne dames en heren!

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Gesloten