Welk boek?

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sabina
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2016, 18:41
Welk boek?

Bericht door Sabina » 23 jun 2016, 14:24

Beste Leden,

Ik ben nog niet zo lang begonnen en wil graag meer kennis op doen over het verzamelen en vinden van fossielen. Nu zoek ik een boek om te beginnen met lezen, een aantal opties heb ik gevonden namelijk; Praktijkgids Fossielen | Anne S. Schulp, De fossielen ontdekgids | Herman Zevenberg of Geillustreerde fossielen encyclopedie | R. Gregorova & M. Ivanov.

Kan ik hier wat mee zo moet ik ergens anders mee beginnen?

En zijn er misschien nog mensen waarvan ik een boek kan over kopen?

Fijne dag!

Sabina



 
Gebruikersavatar
Duys
Berichten: 2815
Lid geworden op: 15 mei 2008, 18:53
Contacteer:
Antw: Welk boek?

Bericht door Duys » 23 jun 2016, 15:01

Sabina,
Ieder moet zijn eigen draai maar vinden, het is goed om ook te kijken waar je woont, waar je zal zoeken, waar je interesses nu liggen, qua biologie bvb of geologie.
Veel wetenschappellijke publicaties zijn simpelweg te vinden op het internet onder schrijver, vindplaats, geologische tijd, classificaties.

Dit forum alleen al is een lijvig werk.
Mocht ik iets voor mezelf kopen, zou ik een antiek werk met afbeeldingen of echt een specifiek determinatie werk kopen naar mijn interesse.
Duys




Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Antw: Welk boek?

Bericht door Elbert » 23 jun 2016, 17:19

Hallo Sabina, ik heb enkele fossielenboeken dubbel: "Fossielen in kleur" van Kirkaldy, hoofdzakelijk engels materiaal met goede uitleg over de ontwikkeling van de Europese geologie, Sesam(gids) "Fossielen" met veel afbeeldingen van uitstekende kwaliteit, algemeen beginnersboek, en een duits boekje "Ammoniten" van Andreas Richter, voor ammonietliefhebbers.
Tesamen 25 euro + verzendkosten.

groeten, Bert


Elbert

Gebruikersavatar
KoenJ
Berichten: 1289
Lid geworden op: 23 feb 2015, 13:28
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Antw: Welk boek?

Bericht door KoenJ » 23 jun 2016, 23:35

Hoi Sabina,
Ik zou voor de praktijkgids fossielen van Anne Schulp gaan. Die geeft je zowel op beginnersniveau als ook een laag dieper allerlei info mee.



Groeten,
Koen

Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4359
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 282 times
Been thanked: 363 times
Antw: Welk boek?

Bericht door Spongebob » 26 jun 2016, 14:58

KoenJ schreef:
Ik zou voor de praktijkgids fossielen van Anne Schulp gaan. Die geeft je zowel op beginnersniveau als ook een laag dieper allerlei info mee.
Als je echt met deze hobby bezig wilt, sluit ik me bij Koen aan.
Voor het eerste begin raad ik je de boekjes van Henk Krul aan: 'Stenen zoeken' en 'Geologische zwerftochten'. Deze zijn voor slechts enkele euri als tweedehands te koop (bijv. bij 'Boekwinkeltjes' of 'Marktplaats'.
Algemene boeken over fossielen raad ik je af. Daarin staan weliswaar hele mooie plaatjes, maar je hebt er verder helemaal niets aan.

PS: Mocht je binnenkort toevallig in Emmen zijn mag je 'Stenen zoeken' gratis komen halen.
Ik ga nu voetbal kijken ;)

[Bewerkt door Spongebob op 26-06-2016 om 13:58 NL]


Time fades away (Neil Young)


Plaats reactie