Kies?
Kies?

goedendag mede fossielen liefhebbers,
Een tijd terug vond ik deze steen. eerst dacht ik een steen in een steen verder niets bijzonders maar nu dat steeds beter na kijk lijkt het een kies. of is het toch normale steen?
wie zou mij kunnen helpen met deze vraag?
alvast bedank!
- andersschinkel
Antw: Kies?
Ik snap waarom je eraan denkt, maar mijn eerste reactie is toch hetzelfde als jouw eerste reactie. Maar het is wel lastig beoordelen van een foto natuurlijk.
Groet, Anders
Groet, Anders
Beste Roy
Bij het zien van de foto's ,met name de 3de dan denk ik toch dat het een steen is.
Daar zie ik rechts onder ,een afdruk met ribbels.(schelp)
Verder zie ik geen botstructuur als ik de foto's zo bekijk.
Ook zie ik geen tandglazuur .
Denk echt aan bedriegertje van de natuur.
Maar ik kan het heus mis hebben ,ben maar amateur.
Hartelijke groeten Willy
Bij het zien van de foto's ,met name de 3de dan denk ik toch dat het een steen is.
Daar zie ik rechts onder ,een afdruk met ribbels.(schelp)
Verder zie ik geen botstructuur als ik de foto's zo bekijk.
Ook zie ik geen tandglazuur .
Denk echt aan bedriegertje van de natuur.
Maar ik kan het heus mis hebben ,ben maar amateur.
Hartelijke groeten Willy
Zandmotorvondsten
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Inderdaad een steen, Foto 3, rechtsonder heeft een afdruk van een schelp of ammoniet.
Groet,
Niels
Niels
Beste Roy85,
Als ik de foto's zo bekijk zie ook ik er geen kies in. Wel ben ik met je eens dat de overgang van de structuur opvallend is. Verder kan ik je helaas niet helpen met de vermeende kies.
De afdruk die in anderen reacties naarvoren kwam kan wel hoopgevend zijn. Bij het zoeken in groeves zoeken we ook vaak naar plekken of stenen waar al wat afdrukken of tekenen van fossielen zijn.
Mogelijk valt iets te zeggen over de afdruk op de steen, alleen zijn hier wel betere foto's voor nodig. Ik heb zelf veel ammonieten in de verzameling en dit was ook mijn eerste gedachten (is bij de huidige foto's alleen speculatie).
Groetjes Hidde
Als ik de foto's zo bekijk zie ook ik er geen kies in. Wel ben ik met je eens dat de overgang van de structuur opvallend is. Verder kan ik je helaas niet helpen met de vermeende kies.
De afdruk die in anderen reacties naarvoren kwam kan wel hoopgevend zijn. Bij het zoeken in groeves zoeken we ook vaak naar plekken of stenen waar al wat afdrukken of tekenen van fossielen zijn.
Mogelijk valt iets te zeggen over de afdruk op de steen, alleen zijn hier wel betere foto's voor nodig. Ik heb zelf veel ammonieten in de verzameling en dit was ook mijn eerste gedachten (is bij de huidige foto's alleen speculatie).
Groetjes Hidde
Marine mammals, dolphinately awesome