Wervel uit Wimmereux
Wervel uit Wimmereux
Kan iemand mij helpen met de determinatie van deze wervel?Komt uit de grijze kleien van Wimmereux.Dus Jura.Dank.
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Wervel uit Wimmereux
Indrukwekkende vondst, wat zijn de afmetingen Theo?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Ik ben niet zeker van de jura ouderdom, op de stranden daar worden soms wel pleistocene fossielen gevonden, o.a. wisent en dergelijke .
Mischien moet je meer in die richting zoeken.
Indien je het in situ in de klei hebt gevonden dan is het idd Jura, dan is de kans groot op een of ander zee reptiel
m.v.g.
Kevin
[Bewerkt door Maurice op 06-09-2016 om 15:33 NL]
Mischien moet je meer in die richting zoeken.
Indien je het in situ in de klei hebt gevonden dan is het idd Jura, dan is de kans groot op een of ander zee reptiel
m.v.g.
Kevin
[Bewerkt door Maurice op 06-09-2016 om 15:33 NL]
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
ik heb daar ook eens zo'n wervel gevonden en werd als plesiosaurus gedetermineerd; heb er toch enkele mooie ammonieten voor gekregen 

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Is in situ gevonden.Zeer harde klei en redelijk veel werk aan gehad om het vrij te maken en ook een beetje plakwerk.Maar allen reeds bedankt voor de reacties.
Theo
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik vrees toch dat deze van een rund of paard is, lendenwervel. In die klei zit van alles wat van de klif is gespoeld of door de zee daar getransporteerd. Plesio of Ichthyosaurus hebben een andere vorm. Bovendien zitten die daar doorgaans of in harde matrix of zijn verrold.
[Bewerkt door sjaak op 06-09-2016 om 19:19 NL]
[Bewerkt door sjaak op 06-09-2016 om 19:19 NL]
Groet,
Niels
Niels
Waren er in het juratijdperk runderen ,ik denk het niet.Had de wervel op de grond gelegen dan zou ik zelf al getwijfeld hebben.Ik heb deze wel uit de wand gehakt op een paar meter hoogte.en daarmee zit ik niet met jou op dezelfde golflengte,als ge begrijpt wat ik bedoel.
Theo
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik weet niet op welke wand je doelt. Maar ik heb dikwijls uit de harde klei modern slachtafval en ander recent materiaal gehaald. Die klei kan heel hard zijn. Verder zijn er ook holocene lagen. De wervel oogt als die van een zoogdier.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Ik ben het met Niels eens. Je kan me aan twijfelen brengen als je meld dat hij net zo hard gemineraliseerd is als de andere fossielen uit het Jura tijdperk. Bovendien zouden meer foto's helpen.
[Bewerkt door Schouwenburg op 06-09-2016 om 20:14 NL]
[Bewerkt door Schouwenburg op 06-09-2016 om 20:14 NL]
Charlie