Vondsten Terschelling
Antw: Vondsten Terschelling
Hoi The past
Sorry maar dat antwoord blijf ik je schuldig.
Ik was verrast toen ik het zaad voorbij zag komen op fossielnet.
Was door de kleuren aangetrokken.
Heb er over gelezen.
Al zou hij eventueel na zaden uitkomen ,wordt gezegd dat hij 6 meter hoog kan worden en er zouden mooie gele bloemen in komen.
Maar dat ga ik niet doen.
groet Willy
Sorry maar dat antwoord blijf ik je schuldig.
Ik was verrast toen ik het zaad voorbij zag komen op fossielnet.
Was door de kleuren aangetrokken.
Heb er over gelezen.
Al zou hij eventueel na zaden uitkomen ,wordt gezegd dat hij 6 meter hoog kan worden en er zouden mooie gele bloemen in komen.
Maar dat ga ik niet doen.
groet Willy
Zandmotorvondsten
Is het trouwens bijzonder een bot van een bever of wordt dat vaker gevonden?
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Op de Maasvlakte wordt veel bever gevonden, maar voor Terschelling lijkt mij dit een heel bijzondere vondst.
Groet,
Niels
Niels
nog even terugkomen op de paardenoogbonen; ik heb de foto's nog even voorgelegd aan onze Nederlandse drijfzaden-expert Gerhard Cadée; hier is zijn commentaar:
"Ik vraag me af of die onduidelijke foto's wel Mucuna's weergeven. Daarvoor moet ik de uiteinden van het hylum beter zien (Sullivan schreef daarover in de Drifting Seed newsletter en kon aan de 'smiley' de soort determineren. Van een van de foto's vraag ik me zelfs al of het niet een Dioclea is. Ik ben dus niet zo zeker."
de Drifting Seed Newsletter is op internet te vinden: http://www.seabean.com/newsletters/
Raymond
"Ik vraag me af of die onduidelijke foto's wel Mucuna's weergeven. Daarvoor moet ik de uiteinden van het hylum beter zien (Sullivan schreef daarover in de Drifting Seed newsletter en kon aan de 'smiley' de soort determineren. Van een van de foto's vraag ik me zelfs al of het niet een Dioclea is. Ik ben dus niet zo zeker."
de Drifting Seed Newsletter is op internet te vinden: http://www.seabean.com/newsletters/
Raymond

Hallo Mundus. Mijn boon behoord tot mucuna 100%. De smiley is duidelijk zichtbaar.
Die van Wing lijkt mij een dioclea maar daarvoor moeten we eerst de achterkant zien.
De 2e afbeelding toont mucuna urens(eerste 2) deze matcht met mijn boon(dun smiley streepje) . De 2e sloanei (blokkerige smiley).
Mijn mucuna heeft aan weerzijde een soort inham (deukjes) deze vindt je ook terug bij mucuna gigantea. Dus welke soort mucuna het nou precies is ben ik nog mee bezig.
Hoeft niet meer hoor heb al contact met hem gehad en hij heeft bevestigd.Wing Zal als het goed is nog een foto van de achterkant van de boon plaatsen hier.
Groetjes
Groetjes

Hoi The Past
Ik heb van beide kanten een foto gemaakt.
Hopelijk zijn ze duidelijk genoeg?
Hartelijke groet
Willy
Zandmotorvondsten