Mijn collectie fossielen vissen
- Max-fossils
Antw: Mijn collectie fossielen vissen
(Antwoord voor @Hidde, @Elbert en @Carboon)
Hallo,
Ik ben echt heel onder de indruk over jullie vissen! Het zijn waarschijnlijk sommige van de mooiste stukken on jullie collectie! :0
En @Carboon, als ik ooit in Duitsland ga, zal ik zeker die museum bekijken! Het lijkt mij inderdaad heel interessant te zijn.
Groeten,
Max
Hallo,
Ik ben echt heel onder de indruk over jullie vissen! Het zijn waarschijnlijk sommige van de mooiste stukken on jullie collectie! :0
En @Carboon, als ik ooit in Duitsland ga, zal ik zeker die museum bekijken! Het lijkt mij inderdaad heel interessant te zijn.

Groeten,
Max
We are all fossils in the making.
Hierbij enkele foto's van visjes door mij gevonden in Cereste Frankrijk.Nu streng verboden te zoeken.Foto1 Vis heeft een lengte van 18,5 cm.Weet niet goed wat het is.Foto2 16 cm.Persoonlijk denk ik een flink uit de kluiten gewassen Dapalis.Foto3 gewone Dapalis macrurus zoals ze meest worden gevonden.
Theo
- Max-fossils
(Antwoord voor @Trilo en @Opal)
Dat zijn echt ongeloofelijke vondsten! Mijn vissen heb ik niet zelf gevonden, maar gekocht of gekregen. Ik ben heel zeker dat je je super trots moet voelen als je zoiets vindt!!!
Groeten,
Max
Dat zijn echt ongeloofelijke vondsten! Mijn vissen heb ik niet zelf gevonden, maar gekocht of gekregen. Ik ben heel zeker dat je je super trots moet voelen als je zoiets vindt!!!

Groeten,
Max
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Mooie vondsten. Ik heb alleen wat losse tandjes, huidplaten en schubben uit het Devoon van Schotland. Een hele vis ben ik nog niet tegengekomen.
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=15598
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=29411
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=15598
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=29411
Groet,
Niels
Niels
- Max-fossils
(Antwoord voor @sjaak)
Hoi,
Het maakt niet uit of ze compleet zijn of niet hoor!
En, die (toch wel heel mooie en interessante) stukken heb je zelf gevonden; mijne heb ik gekocht/gekregen.
En om iets zelf te vinden is veel beter, vind ik! Zelf heb ik kleine schubben in Lyme Regis gevonden, maar nieks meer...
En wie weet, misschien zal je een dag een hele mooie complete vis vinden!
Groeten en succes met het zoeken,
Max
Hoi,
En, die (toch wel heel mooie en interessante) stukken heb je zelf gevonden; mijne heb ik gekocht/gekregen.
En om iets zelf te vinden is veel beter, vind ik! Zelf heb ik kleine schubben in Lyme Regis gevonden, maar nieks meer...

Max
- JZuidewijk
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 80 times
Hier zijn twee van mijn visjes die ik een jaar of 20 terug heb gevonden tijdens een excursie in een groeve in Solnhofen (destijds onderdeel een van de zg oertijdvakanties georganiseerd door de Ammonietenhoeve van Rene Fraaije in Boxtel). Het wat grotere visje dat op zijn zij ligt is een Leptolepis Sprattiformis. De andere weet ik even niet, zou er ook eentje kunnen zijn. Verder heb ik nog een paar visjes in opslag, waaronder ook een kleintje uit Winterswijk. Niet een heel duidelijke, maar ik moet hem weer eens opgraven uit mijn schuur en op de foto zetten.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Deze week hadden we vanuit de NGV afdeling Twente een lezing van Henk Diependaal over de evolutie van vissen. Ik meen te hebben begrepen dat hij hierin gaat promoveren op met name de fossiele vissen van Winterswijk. Aangezien jij een visje hebt uit Winterswijk zou het mooi zijn als hij dit exemplaar in zijn studie kan meenemen. Complete visjes zijn zeldzaam.
Indien je hier aan mee zou willen werken kan ik contact met hem leggen?
Robert Mensink
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Mijn collectie fossielen vissen
Dank je. Gaat zeker lukken!Max-fossils schreef:
(Antwoord voor @sjaak)
Hoi,
Max
Groet,
Niels
Niels
- JZuidewijk
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 80 times
Antw: Antw: Mijn collectie fossielen vissen
Natuurlijk. Ik wil zowiezo mijn collectie nog een keer digitaliseren, met name de Winterswijk fossielen als eerste.fossielenzoeker schreef:
Deze week hadden we vanuit de NGV afdeling Twente een lezing van Henk Diependaal over de evolutie van vissen. Ik meen te hebben begrepen dat hij hierin gaat promoveren op met name de fossiele vissen van Winterswijk. Aangezien jij een visje hebt uit Winterswijk zou het mooi zijn als hij dit exemplaar in zijn studie kan meenemen. Complete visjes zijn zeldzaam.