Prep ; Hollardops + Cyphaspis . Ofaten
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Antw: Prep ; Hollardops + Cyphaspis . Ofaten
Zo te zien wordt dit echt een prachtstuk! veel details en een mooie compositie, trekt zeker de aandacht!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Pim,ik hoop het dat het een mooi stuk wordt

Nochtans deze avond viel het echt niet mee.
Ik heb aan het stukje dat je hier rechts nog ziet,links drie uur er aan geprept,dit spul kleeft das niet normaal,lijkt wel van glas,waar heb ik dit nog gezien ( Tim )

Nu ik was bezig aan het laatste stukje matrix van een mm of twee en hup, flits, en het oogje ging vliegen. BALEN BALEN BALEN ;(.
Dit ging tot overmaat van ramp nog vliegen in de richting van een hoop gruis die ik achter mijn bino samen veeg .
Heb de boel dan maar gelaten voor wat het was,ben naar binnen gaan eten en gaan kijken naar het nieuws,ik dacht toch,die zie ik nooit meer terug ;(
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Na het nieuws met de moed in mijn schoenen terug naar mijn tuinhuis ( Prephuis )
Met de grote loep de bovenkant van die hoop gruis afgezocht,maar niets te zien ;(
Nog maar ff kijken net voor mijn bino,en daar lag het kleinnoot,het was zeer waarschijnlijk tegen mijn bino gekletst en teruggekeerd.Mijn prepmatje is altijd proper en zag het meteen liggen.
Foto 1 het oogje,zo een 2 mm groot,foto 2 het cirkeltje met de x daar moet het terug komen later

Eind goed al goed tot zover vandaag

GR
strandjutters
- strandjutters

Het was deze foto met de x op het plekje van het oogje.
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Oef zeg, goed dat het teruggevonden is!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Ja Frederik,had het niet verwacht,maar het mag ook eens meevallen 
Ik denk dat ik niet genoeg contact had met de lijm bij het terug plaatsen,iets te zuinig ben geweest,het plekje is ook maar 1 mm om het terug te plaatsen.maar ik zal nu wachten tot het stuk af is om het terug te plaatsen.
Mijn eerste Cyphaspis die ik heb geprept was zeer goed om te doen,een goede scheiding en een leuke trilo,maar wat blijkt,de twee wangen zitten er niet aan,das ook balen ;(
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-10-2016 om 23:29 NL]

Ik denk dat ik niet genoeg contact had met de lijm bij het terug plaatsen,iets te zuinig ben geweest,het plekje is ook maar 1 mm om het terug te plaatsen.maar ik zal nu wachten tot het stuk af is om het terug te plaatsen.
Mijn eerste Cyphaspis die ik heb geprept was zeer goed om te doen,een goede scheiding en een leuke trilo,maar wat blijkt,de twee wangen zitten er niet aan,das ook balen ;(
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-10-2016 om 23:29 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Vanavond wat rustig verder geprept,ik heb beide pygidiums wat verder vrijgemaakt.
Ik weet nu dat de Cyphaspis 31 mm meet,en dat hij toch 8 mm van de Hollardops ligt.
Morgen zien we verder.
GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo iedereen.
Balen balen balen ;(
Was nog geen uur bezig aan de thorax en op een gegeven moment zie ik de rugstekel een klein beetje bewegen,ik dacht dat gaat hier fout.
Dan maar voorzichtig de stekel manueel verwijderd,hij brak in twee stukjes op een lijmnaad.
Op de foto hierboven zie je het lijmvlakje in de midden van de stekel,daar brak het dus ook plus aan de basis .
Maar aan ieder tegenslag zit ook een meeval,ik kan nu beter overal aan zonder dat de stekel in de weg zit,ik plaats die later met het oogje wel terug,hetzij dan los van alles.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 20-10-2016 om 21:05 NL]
Balen balen balen ;(
Was nog geen uur bezig aan de thorax en op een gegeven moment zie ik de rugstekel een klein beetje bewegen,ik dacht dat gaat hier fout.
Dan maar voorzichtig de stekel manueel verwijderd,hij brak in twee stukjes op een lijmnaad.
Op de foto hierboven zie je het lijmvlakje in de midden van de stekel,daar brak het dus ook plus aan de basis .
Maar aan ieder tegenslag zit ook een meeval,ik kan nu beter overal aan zonder dat de stekel in de weg zit,ik plaats die later met het oogje wel terug,hetzij dan los van alles.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 20-10-2016 om 21:05 NL]
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Daar kan je inderdaad dankbaar gebruik van maken 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Inderdaad Frederik,ieder nadeel geeft ook een voordeel.
Ik denk toch dat deze euvels volledig te wijten zijn aan de slechte scheiding van de Cyphaspis,je moet er telkens zo dicht bij om de matrix te verwijderen dat het begeeft onder de trillingen,ook zitten er van nature breuken in dit stuk,dit kun je goed zien in de wangstekels,soms komt een stukje uit de rij,en het is zeker daar dat het gaat breken als je de matrix verwijderd.
GR
Ik denk toch dat deze euvels volledig te wijten zijn aan de slechte scheiding van de Cyphaspis,je moet er telkens zo dicht bij om de matrix te verwijderen dat het begeeft onder de trillingen,ook zitten er van nature breuken in dit stuk,dit kun je goed zien in de wangstekels,soms komt een stukje uit de rij,en het is zeker daar dat het gaat breken als je de matrix verwijderd.
GR
strandjutters