een kies

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
huigjurriaan
een kies

Bericht door huigjurriaan » 09 okt 2016, 17:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste leden van het Forum,

Deze kies heb ik eind augustus 2016 gevonden langs de oever van het Meer van Galilea in Israel, op het strand van Hof Dugit aan de westoever van het meer.
Na een uitgebreide zoektocht op internet denk ik zelf dat het een kies is van een dromedaris. Zou iemand dat kunnen bevestigen of heeft iemand een ander idee? Ik vind de kies nogal groot en heb gelezen dat in 2005/2006 fossielen botten zijn gevonden in Syrie van de Syrian Camel (Camelus Moreli), een prehistorische dromedaris met een schouderhoogte van 3 meter. Zou dit een kies van dat type dromedaris kunnen zijn?
Ik ben benieuwd naar uw reacties! Bedankt daarvoor!

Met vriendelijke groet,

Huig de Groot

Huig

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: een kies

Bericht door Schouwenburg » 10 okt 2016, 06:39

Hij komt uit de bovenkaak van een evenhoevige en hij is groot. Ik ken het materiaal uit die omgeving niet, maar ik zou gaan vergelijken met, zoals je zelf al suggereert, een dromedaris.

Charlie

huigjurriaan

Bericht door huigjurriaan » 22 okt 2016, 19:56

Bedankt voor je reactie!

Huig

andersschinkel

Bericht door andersschinkel » 26 okt 2016, 08:15

Afbeelding

Dromedaris zou goed kunnen; zie bijgevoegde afbeelding uit Ducrotay de Blainville, Ostéographie (etc.), deel IV (online te vinden).

Plaats reactie