Haaientanden Cadzand
Haaientanden Cadzand
Vorige week naar de verdronken Zwarte Polder bij Cadzand geweest om haaientanden te zoeken met mijn broer. Dat viel even vies tegen. Aan de oostkant was helemaal niets te vinden en aan de westkant hebben we ongeveer 2 uur op onze knieën in het schelpengruis gezocht en uiteindelijk 2 tanden gevonden. Ook de andere zoekers ter plaatse hadden een magere oogst na langdurig zoeken. Dat heeft vast te maken met het nieuw opgespoten zand, of we moeten weer eens langs de opticien.....
We hebben 2 tanden gevonden: een langwerpige dunne gebogen tand en een gedrongen driehoekige tand. Ik denk dat ze niet helemaal compleet zijn. Kan toch iemand iets over de soort zeggen. En heeft iemand nog een beter tip waar te zoeken (ook bij het Zwin was niet veel te vinden).
Met vriendelijke groet,
Mark
Mark
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Haaientanden Cadzand
Hallo.
De tanden zijn zo niet afgesleten omdat ze over het zand schuren,ze komen zo uit de lagen ,waarschijnlijk Eoceen.
Ze zullen vroeger wel het een en ander meegemaakt hebben
Je vind dit soort tanden op iedere vindplaats,en meestal is er geen strand in de beurt
GR
De tanden zijn zo niet afgesleten omdat ze over het zand schuren,ze komen zo uit de lagen ,waarschijnlijk Eoceen.
Ze zullen vroeger wel het een en ander meegemaakt hebben

Je vind dit soort tanden op iedere vindplaats,en meestal is er geen strand in de beurt

GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo.
Ik woon hier bijna op het strand, (Loop er al 45 jaar op rond)en mij maken ze niet veel meer wijs als het over dit soort vondsten gaat.
Maar ben altijd bereidt om bij te leren
GR Pascal
Ik woon hier bijna op het strand, (Loop er al 45 jaar op rond)en mij maken ze niet veel meer wijs als het over dit soort vondsten gaat.
Maar ben altijd bereidt om bij te leren

GR Pascal
strandjutters
Maar weet iemand misschien ook om wat voor soort haaien dit gaat?
Met vriendelijke groet,
Mark
Mark
- strandjutters
Hallo.
Voor de eerste zou ik het houden op Odontaspididae.
De tweede zou ik onder Jaekelotodontidae plaatsen.
GR
Voor de eerste zou ik het houden op Odontaspididae.
De tweede zou ik onder Jaekelotodontidae plaatsen.
GR
strandjutters
- strandjutters