ammoniet cap blanc nez
ammoniet cap blanc nez
deze ammoniet heb ik gevonden op cap blanc nez kan iemand ze determineren
louis
[Bewerkt door Louis op 19-08-2006 om 11:16 NL]
Louis
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: ammoniet cap blanc naz
Lijkt me een Mortoniceras te kunnen zijn. Waar precies aan de Cap Blanc Nez heb je deze gevonden?
(de foto is erg duidelijk, maar probeer in het vervolg ook een schaalaanduiding -meetlatje of zo- naast het fossiel te leggen)
[Bewerkt door Frederik op 18-08-2006 om 14:55 NL]
(de foto is erg duidelijk, maar probeer in het vervolg ook een schaalaanduiding -meetlatje of zo- naast het fossiel te leggen)
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: ammoniet cap blanc naz
deze ammoniet lag links van cap blanc nez gewoon tussen de rotsen ik zal er op letten schaal aanduidien bij de fossielen te plaatsenFrederik schreef:
Lijkt me een Mortoniceras te kunnen zijn. Waar precies aan de Cap Blanc Nez heb je deze gevonden?
Louis
Antw: ammoniet cap blanc naz
is het ook goed als ik er gewoon 50cent naast leg of moet het met een meetlatje?
Louis
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: ammoniet cap blanc nez
Mooie vondst. Hoe heb je die zo netjes uit geprepareerd? Ik heb zelf ook nog wat ammonieten liggen, maar heb moeite om die netjes uit de steen te voorschijn te laten komen.
Groet,
Niels
Niels

Met alle respect voor de meer ervaren mening van Frederik, denk ik dat Mortoniceras niet helemaal lukt?
op deze twee foto\'s de meest gelijkende Mortoniceras inflatum van http://perso.orange.fr/herve.chatelier/Fiches/0365.htm
Echter een duidelijk alternatief kan ik na 40 min zoeken niet vinden ..
Wanneer had je deze gevonden louis, en hoe had je deze behandeld?
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures

Kan je dit eens scherper op foto zetten? Is die geul een misser in het prepareren?
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Fitch, je kan gelijk hebben. Zoals je duidelijk uit mijn vraag naar de exace vindplaats kunt opmaken ben ik nogal in de war over dit stuk. Zowel het soort steen als de soort ammoniet lijken hoegenaamd NIET op iets anders dat ik al van de Cap Blanc Nez heb zien komen. Ik vermoedde eerst dat het een vondst uit de velden boven op de cap betrof, maar dat is niet zo.
De evolute winding, in combinatie met grootte ribbels en kiel (en ik neem hierbij aan dat de groeven naast de kiel gevolg zijn van een ruwe preparatie) doen mij neigen richting Mortoniceras, meer niet.
[Bewerkt door Frederik op 21-08-2006 om 13:03 NL]
De evolute winding, in combinatie met grootte ribbels en kiel (en ik neem hierbij aan dat de groeven naast de kiel gevolg zijn van een ruwe preparatie) doen mij neigen richting Mortoniceras, meer niet.
[Bewerkt door Frederik op 21-08-2006 om 13:03 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)