Fossiel Palmhout als akkervondst
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 307 times
- Contacteer:
Antw: Fossiel Palmhout als akkervondst
Dank je voor de tip. De G&H's heb ik natuurlijk! Maar digitaal is makkelijk!
groetjes Mart
groetjes Mart
To share or not to share, that's the question!
Hallo Mart, ik heb het boekje besteld over Lichtenvoorde. Als het artikel er in staat krijg je het van mij.
groet,Ben
groet,Ben
0000000000
- stegolophodon
Ik heb kleine stukken gevonden in de zandzuigerijen van Wilsum (Duitsland)
Verzamelaar kiezen mastodonten
-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times

Ik ben bang, dat mijn geheugen me in de steek heeft gelaten. Dit boekje heb ik ook in de jaren 80 gelezen.
In het boekje staat wel een stukje over de boomstammen, maar dit heeft niets met het palmoxylon te maken. En er staan geen referenties in. Ook geen vermelding over de verspreiding van het fossiele hout. Ik zal nog eens in mijn archief zoeken.
In elk geval een scan van de betreffende pagina (auteursrecht is verlopen).
Misschien kan ik binnenkort nog wel wat foto's plaatsen van de verzameling waar ik het over had, ik heb inmiddels een naam en telefoon nummer.
@Ben: Ik hoop dat je niet veel hebt betaald voor het boek.
Groet,
Marcel
Hallo Marcel, ik had geluk met de prijs van het boekje. het stond nog te koop voor rond de 18 euro. Maar bij en handelaar voor 6.30 euro. Dat wist hij niet en besloot om het voor 6.30 euro weg te doen. Mazzel. Trouwens die stammen waar je het over had zou ook niet kunnen. Die zijn pleistoceen in een geulenstelsel dat daar aanwezig is. Het palmhout is meest Mioceen of ouder, word gevonden op akkers met Rijn-Maas afzettingen zijn.
. Dus vaak uit het duitse achterland. Maar buiten dat het is een intresante materie die je hebt aangezwengeld.
groet, Ben-Lochem
. Dus vaak uit het duitse achterland. Maar buiten dat het is een intresante materie die je hebt aangezwengeld.
groet, Ben-Lochem
0000000000