Vondsten Maasvlakte
Vondsten Maasvlakte

De eerste 2 foto's lijken mij een stukje spons en een afdruk van een spons. De laatste foto; zijn dit ook sponzen of is het een soort gesteente? Ik heb dat fossielen-virus van jullie nog maar net te pakken

Hoe dateer ik dit soort fossielen? En determineren is een kwestie van ervaring en studie?
Gevonden op de Maasvlakte afgelopen weekend.
Antw: Vondsten Maasvlakte

Vrij zeker dat dit een wervel van een dolfijn is. Volgens mij nog niet helemaal gefossiliseerd.

Alweer zo'n vraag van een noob; zie ik hier fossielen of betreft het steen?? De eerste 3 foto's zijn vuurstenen, maar volgens mij wel met fossieltjes erin.
Opnieuw gevonden afgelopen weekend op de Maasvlakte.

Deze brokjes lijken boordevol piepkleine fossieltjes te zitten. Als ik dit allemaal wil determineren ben ik het komende jaar wel zoet. De structuren en details zijn in overvloed aanwezig. Hoe oud zou ik deze brokjes moeten schatten?
Ook op de Maasvlakte gevonden.
Hoi Wim, je laatst geplaatste foto,s zijn smeltslakken of sintels van de industrie. Daar kunnen geen fossieltjes in zitten.
Groet,Ben
0000000000
Hoi was wat vergeten. je laatste foto daar lijken mij Bryozoen kolonies op te zitten. moet je even een vergroting van maken(witte gaatjes).
gr.Ben
gr.Ben
0000000000
Dag Ben,
Dat soort structuren zitten inderdaad in overvloed op de brokstukjes in diverse soorten en kleuren. Dat betreft dus waarschijnlijk recente mosdiertjes. Bedankt voor je antwoord!
groet wim
Dat soort structuren zitten inderdaad in overvloed op de brokstukjes in diverse soorten en kleuren. Dat betreft dus waarschijnlijk recente mosdiertjes. Bedankt voor je antwoord!
groet wim
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Hoi Wim,
Deze stukken op foto 1 en 3 lijken mij eerlijk gezegd geen fossielen maar stukken gesteente (vukanisch).
De vuursteen met fossielen lijken mij graafgangen, de rode steen daaronder een stukje bundsandstein, de witte ronde plekken zijn oplossingsplekken en kristallisatie plekken waar de kiezel tegen andere kiezels heeft aangelegen.
De grijze stenen op de foto daaronder zouden stukjes oester kunnen zijn, maar detail fotos zouden helpen.
De opvolgende fotos zijn ijzerslakken (industrieel) met recente schelpjes en mosdiertjes.
groet,
Pim
Deze stukken op foto 1 en 3 lijken mij eerlijk gezegd geen fossielen maar stukken gesteente (vukanisch).
De vuursteen met fossielen lijken mij graafgangen, de rode steen daaronder een stukje bundsandstein, de witte ronde plekken zijn oplossingsplekken en kristallisatie plekken waar de kiezel tegen andere kiezels heeft aangelegen.
De grijze stenen op de foto daaronder zouden stukjes oester kunnen zijn, maar detail fotos zouden helpen.
De opvolgende fotos zijn ijzerslakken (industrieel) met recente schelpjes en mosdiertjes.
groet,
Pim
Dag Pim,
Bedankt voor je inbreng. Op de eerste foto's is het kleine steentje naar mijn idee een vuursteentje met daarin een afdruk. Daarom dacht ik spons.
Bij het andere vuursteentje dacht ik ook aan graafgangen inderdaad. Het rode steentje leek mij ook een vuursteen toe, maar ik ga dat nader bekijken.
Ik zal morgen wat detailfoto's van de grijze stenen posten.
groet wim
Bedankt voor je inbreng. Op de eerste foto's is het kleine steentje naar mijn idee een vuursteentje met daarin een afdruk. Daarom dacht ik spons.
Bij het andere vuursteentje dacht ik ook aan graafgangen inderdaad. Het rode steentje leek mij ook een vuursteen toe, maar ik ga dat nader bekijken.
Ik zal morgen wat detailfoto's van de grijze stenen posten.
groet wim

Ik heb geen betere camera dan dit. Ik ben benieuwd of het inderdaad oesters zijn en zo ja hoe oud ik ze moet schatten.