Kalksteen Hotton
Kalksteen Hotton

Ik ben een geïnteresseerde, maar echte leek in het determineren van fossielen. Tijdens een wandelingetje bovenop de grotten van Hotton vonden de kinderen deze steen, hij is met de wortels van een omgevallen boom omhoog gekomen . Zelf kom ik niet verder dan een schelp en koraal (?) uit het Devoon. Misschien weten jullie wel wat we vonden?
Alvast bedankt!
Patricia
- Ewoudploeg
Antw: Kalksteen Hotton
Ik zie stukjes zeeleliestengel, de platte schijfjes met een gaatje. Leuk hoor, dat zo tegen te komen!
Groet! Ewoud en Maartje
Antw: Kalksteen Hotton
je schelp is eigenlijk een brachiopode, een Atrypide, typisch voor Midden en Boven Devoon (Frasniaan, niet Famennian).
Kijk maar eens in het fotoarchief onder Atrypa. Op soort determineren, dan zal je de literatuur moeten induiken. Er zijn in het Belgische Devoon een groot aantal soorten beschreven die verdeeld worden over een boel genera. Je foto is ook niet heel erg scherp.
Ewoud zette je al goed op weg met de stukken crinoide (zeelelie).
mvg
stijn
Kijk maar eens in het fotoarchief onder Atrypa. Op soort determineren, dan zal je de literatuur moeten induiken. Er zijn in het Belgische Devoon een groot aantal soorten beschreven die verdeeld worden over een boel genera. Je foto is ook niet heel erg scherp.
Ewoud zette je al goed op weg met de stukken crinoide (zeelelie).
mvg
stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996