Prep. Dactylioceras Yorschire
Antw: Prep. Dactylioceras Yorschire
Hallo Pascal, met name de engelse en franse wetenschappers zitten elkaar nog volop in de haren over het geslachtsonderscheid bij de Dactylioceratidae, ze zijn daar nog lang niet samen uit.
De franse redenering volgende zou het onderscheid alleen in de grootte van de schelp zichtbaar zijn en dan zou dit een jongetje moeten wezen; de vrouwtjes worden tot ca. 10 cm groot.
En omdat gave schelpen van dit formaat zeer ondervertegenwoordigd zijn in mijn verzameling, wil ik er graag nog een paar bij.
Dat geeft mij dan weer de gelegenheid om er, op eigen houtje, es kritisch naar te kijken.
Inmiddels heb ik het schuurtje met kratjes stenen helemaal leeg gehaald en opnieuw geordend en daarbij is nog een stoot materiaal tevoorschijn gekomen dat ik eigenlijk al vergeten was.
Betreft spul dat prettig prept, maar ook nog een paar van die rotzakken, dus je hebt het een volgende keer echt voor het uitkiezen...
groeten, Bert
De franse redenering volgende zou het onderscheid alleen in de grootte van de schelp zichtbaar zijn en dan zou dit een jongetje moeten wezen; de vrouwtjes worden tot ca. 10 cm groot.
En omdat gave schelpen van dit formaat zeer ondervertegenwoordigd zijn in mijn verzameling, wil ik er graag nog een paar bij.
Dat geeft mij dan weer de gelegenheid om er, op eigen houtje, es kritisch naar te kijken.
Inmiddels heb ik het schuurtje met kratjes stenen helemaal leeg gehaald en opnieuw geordend en daarbij is nog een stoot materiaal tevoorschijn gekomen dat ik eigenlijk al vergeten was.
Betreft spul dat prettig prept, maar ook nog een paar van die rotzakken, dus je hebt het een volgende keer echt voor het uitkiezen...
groeten, Bert
Elbert
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Elbert,bedankt voor de uitleg .
Heb je nog wat info wat betreft die tweede hier in dit topic ?
Ah ja,ik heb ook al deze met die hap eruit vrij geprept,wel een raar ding,welke soort was dat ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 09-06-2017 om 22:06 NL]
Heb je nog wat info wat betreft die tweede hier in dit topic ?
Ah ja,ik heb ook al deze met die hap eruit vrij geprept,wel een raar ding,welke soort was dat ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 09-06-2017 om 22:06 NL]
strandjutters
Hallo Pascal, ik had het over die 2e; die met de kleintjes is vast een mama met haar kindertjes...lief he?
En die met een hap er uit zul je even moeten tonen hoor...
groeten, Bert
En die met een hap er uit zul je even moeten tonen hoor...
groeten, Bert
Elbert
Leuk die met die kleintjes erbij. Je ziet ze haast niet zitten op de ongeprepte versie!
- Riemer