SMAM!

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
SMAM!

Bericht door Frederik » 19 jun 2017, 20:37

Deze week is het weer beurs in Sainte-Marie-aux-Mines. Toch wel één van de grote Europese ontmoetingsplekken voor alles wat paleo is. Ik ben er in het weekend. Zijn er nog forumleden die gaan?


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

 
Sonja
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2012, 19:01
Antw: SMAM!

Bericht door Sonja » 20 jun 2017, 09:10

Ja hoor, aanwezig, zoals elk jaar, vanaf donderdagmiddag :-) Waarschijnlijk op zondag niet meer, tegen dan is het slenteren in de hitte genoeg geweest en de portemonnaie leeg ;-)



Gebruikersavatar
TriloBase
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 okt 2006, 19:37
Been thanked: 7 times
Contacteer:
Antw: SMAM!

Bericht door TriloBase » 22 jun 2017, 08:33

Morgen voor een weekendje naar SMAM. De temperaturen zullen iets beter zijn dan die van de laatste dagen.

@Frederik: ik breng je Estwing moker mee. Die zat nog in mijn bagage sinds onze laatste trip.


---------
TriloBase
---------

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: SMAM!

Bericht door Frederik » 22 jun 2017, 19:36

Prima Danny! Bedankt!


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
mike
Berichten: 423
Lid geworden op: 02 mei 2006, 18:47
Antw: SMAM!

Bericht door mike » 24 jun 2017, 22:46

.. door omstandigheden helaas alweer niet van de partij dit jaar, al heb ik geen reden tot klagen :)
ik hoop dan ook vele foto's te mogen zien van diegene die der wel waren ..


grtn,mike

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 20:04
Antw: SMAM!

Bericht door Dirk » 26 jun 2017, 21:08

Dat was nu afgelopen weekend?
Chips, weer gemist. Zou een goede beursagenda zeer op prijs stellen, of mis ik nu iets op deze site?




Gebruikersavatar
ivok
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 sep 2010, 13:43
Antw: SMAM!

Bericht door ivok » 26 jun 2017, 23:29

Afbeelding

Kiekeboe

Toch wel een wat van de opvallender koopjes.

Verders niet veel foto's gemaakt.
Veel Marokkaanse trilobieten opgehaald.
Ook een paar andere zaken gekocht.... verders heb ik me verbaasd over de soms absurd hoge prijzen voor bepaalde zaken.


oeps...

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: SMAM!

Bericht door Frederik » 27 jun 2017, 13:21

Afbeelding

Die mammoet was inderdaad één van de blikvangers. Uit de russische permafrost, alle botten van één individu, een klein beetje restauratie (vooral aan de schedel). De prijs van 4 ton was niet van de poes, en ik weet niet of daar wat af te pingelen viel.

Ook een highlight voor mij was een mij volledig onbekende trilobiet uit Marokko, leek wel een voorouder van Walliserops, met een erg bizarre vork vooraan de kop. Fantastisch goed geprepareerd ook nog eens. Ondanks de zeldzaamheid heb ik 'm van nabij mogen bestuderen, maar het hoeft niet te verbazen dat de verkoper niet wilde dat er foto's genomen werden. Hij was zich zeer goed bewust van de zeldzaamheid van dat beestje. Ook hier een steile vraagprijs, equivalent van een kleine auto. Zeldzaam, maar of dit nog redelijk was zullen we pas weten als er daadwerkelijk een koper opduikt.

Onze doosjes van de laatste Marokko trip zijn allemaal goed aangekomen, op het eerste zicht zonder schade. Dat is altijd een opluchting. Intussen ben ik bezig om alles zorgvuldig na te lopen, labels toe te voegen waar er misschien wat ontbreken, en alles in te voeren in Trilobase. Vervolgens wordt het materiaal terug ingepakt, en netjes in het archief gezet (zie foto), waaruit ik het kan opdiepen wanneer ik aan de preparatie kan beginnen. En dat is binnenkort, verwacht je maar aan nieuwe preparatietopics! :D



Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Trilo
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:29
Been thanked: 1 time
Antw: SMAM!

Bericht door Trilo » 30 jun 2017, 16:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pas terug van een heerlijke vakantie in de streek van SMAM.Na een week beurs nog enkele dagen rond getourd in de streek.Ik had mij voorgenomen niets meer te kopen maar kon het niet laten toen ik enkele trilootjes van de Montagne Noir uit Frankrijk tegen kwam en die heel goedkoop waren kon ik het echt niet laten.Selenopleuropsis,Colpocoryphe en Geragnostus.Het is me ook weer gelukt,en dit na enkele jaren,om weer te ruilen een prachtige Drodops armatus.Ben met alles zeer tevreden.


Theo


Plaats reactie