Trigonia's Trouville
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Trigonia's Trouville

Goedemiddag,
Op vakantie een paar trigonia's gevonden in Trouville. De schelpen lijken in een half versteende klei te zitten. Ik heb de stukken een week in een emmer water laten weken, maar de klei 'loste' niet op. Ik ben een beetje huiverig om de graveerpen er op te zetten, want dan beschadig ik ze. Hoe pak ik dit het brst aan?
Groeten, Jeroen
Antw: Trigonia's Trouville
Hallo, ik zou het klusje overlaten aan moeder natuur; in de tuin leggen en de regen, nachtvorst ect.hun werk laten doen.
Met een pen er op zal vlot alle mooie details om zeep helpen, vrees ik...
groeten, Bert
Met een pen er op zal vlot alle mooie details om zeep helpen, vrees ik...
groeten, Bert
Elbert
- Everhardus
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Everhardus
Stralen is uiteindelijk de meest effectieve methode. One of these days.....
-
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 95 times
Goedemorgen,
Bedankt voor de reacties. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met stralen met bicar. Als ik de beschrijving en foto's zie op de pagina 'preparatie' dan heb je het denk ik al gauw over een aardige investering.
Er schoot mij nog een optie te binnen die ik ga proberen. Een vriend van me heeft een sonisch badje waarin hij onderdelen van auto's en fietsen reinigt. Ik hoop dat de combinatie van water en hoogfrequente trilling vat krijgt op dit materiaal.
Laat wel weten wat het resultaat was.
Groeten, Jeroen
Bedankt voor de reacties. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met stralen met bicar. Als ik de beschrijving en foto's zie op de pagina 'preparatie' dan heb je het denk ik al gauw over een aardige investering.
Er schoot mij nog een optie te binnen die ik ga proberen. Een vriend van me heeft een sonisch badje waarin hij onderdelen van auto's en fietsen reinigt. Ik hoop dat de combinatie van water en hoogfrequente trilling vat krijgt op dit materiaal.
Laat wel weten wat het resultaat was.
Groeten, Jeroen