Ceratarges Zireg
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Ceratarges Zireg
Hoi Frederik,
in Duitsland zegt men "Großes Kino!"
Dit is echt een super geslaacht resultaat.
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort preparaties, maar het spreekt voor zich dat dit zeer moeielijk te doen is.
Graag een paar close-ups!
Beste Groeten,
Oliver
in Duitsland zegt men "Großes Kino!"
Dit is echt een super geslaacht resultaat.
Ik heb zelf geen ervaring met dit soort preparaties, maar het spreekt voor zich dat dit zeer moeielijk te doen is.
Graag een paar close-ups!
Beste Groeten,
Oliver
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Close-ups heb ik (nog) niet, maar hoger in dit topic kan je wel al close-ups zien die erg goed enkele details tonen. Bijgevoegd nog een foto vanuit een andere hoek, zo kan je de positie van de Gerastos ook zien.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Hier een beeld van de laag waaruit deze afkomstig is, vlak bij de grens met Algerije. Momenteel niet meer toegankelijk, jammer genoeg.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Proficiat met dit prachtig prepwerk, Frederik.
De handigheid om deze stekels terug hun "natuurlijke" positie te geven, is zeer belangrijk en vergt een goed oog en vaste hand. Dit is zeker geslaagd.
Wat mij vooral intrigeert is hoe jij de lange kopstekels als een geheel hebt kunnen losmaken ( en dan later ook terug plaatsen).
Bij mijn poging brak elke kopstekel in meerdere fragmenten en dat maakt het een stuk moeilijker om de "natuurlijke" lijn te reconstrueren.
Lugo
De handigheid om deze stekels terug hun "natuurlijke" positie te geven, is zeer belangrijk en vergt een goed oog en vaste hand. Dit is zeker geslaagd.
Wat mij vooral intrigeert is hoe jij de lange kopstekels als een geheel hebt kunnen losmaken ( en dan later ook terug plaatsen).
Bij mijn poging brak elke kopstekel in meerdere fragmenten en dat maakt het een stuk moeilijker om de "natuurlijke" lijn te reconstrueren.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Daarvoor heb ik wat geïmproviseerd en dat is dus uiteindelijk aardig gelukt. Hoe ik te werk ben gegaan kan je hier lezen: https://www.fossiel.net/forums/viewtopi ... e=18&site=
Ik voeg enkele foto's uit dat topic hier bij.
Maar in het kort komt het erop neer dat ik de stekels eerst voorzien heb van een 'armatuur' met staaldraad, alvorens ze te verwijderen. Dit heeft perfect gewerkt, en na een badje in solvent, waardoor de lijm rond de armatuur is verwijderd geweest, zijn beide stekels in één stuk gebleven.
Eén van de stekels is wel tijdens het lijmen gevallen en gebroken. Bij de andere is de uiterste punt nog verloren gegaan bij het manipuleren. Het was krankzinnig hoe scherp die was.
[Bewerkt door Frederik op 10-10-2017 om 19:34 NL]
Ik voeg enkele foto's uit dat topic hier bij.
Maar in het kort komt het erop neer dat ik de stekels eerst voorzien heb van een 'armatuur' met staaldraad, alvorens ze te verwijderen. Dit heeft perfect gewerkt, en na een badje in solvent, waardoor de lijm rond de armatuur is verwijderd geweest, zijn beide stekels in één stuk gebleven.
Eén van de stekels is wel tijdens het lijmen gevallen en gebroken. Bij de andere is de uiterste punt nog verloren gegaan bij het manipuleren. Het was krankzinnig hoe scherp die was.
[Bewerkt door Frederik op 10-10-2017 om 19:34 NL]
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Fotoreeks van het verwijderen van de linker stekel.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
Je meesterschap wordt nog maar eens duidelijk
stijn
stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the