Mineraal kopen voor een vriendin

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
Doreen
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2017, 12:51
Mineraal kopen voor een vriendin

Bericht door Doreen » 04 nov 2017, 17:24

Hallo allemaal,

Binnenkort wordt een vriendin geopereerd aan een hernia. Hierna kan ze een aantal dagen\weken niet naar school (Middelbare school ze is 17 jaar).
Daarom ga ik sowieso bij haar op bezoek, graag zou ik voor haar een klein cadeautje kopen, hierbij dacht ik aan een edelsteen/mineraal. Het leek me hierbij een goed idee om een soort geneeskrachtige steen te geven zodat het ook echt een betekenis heeft.


Zou iemand me hierbij willen helpen over welke steen geschikt zou zijn, zelf dacht ik aan bergkristal maar misschien zit ik er wel helemaal naast , Heb mezelf namelijk niet heel erg verdiept in de werking van mineralen.
Is het beter om een hanger te nemen of niet ?


Groetjes,




 
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4339
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 273 times
Been thanked: 348 times
Re: Mineraal kopen voor een vriendin

Bericht door Spongebob » 04 nov 2017, 18:25

Doreen schreef:
..... hierbij dacht ik aan een edelsteen/mineraal. Het leek me hierbij een goed idee om een soort geneeskrachtige steen te geven zodat het ook echt een betekenis heeft.
Lief van je om een attentie voor je vriendin te kopen.
Doreen schreef:
Zou iemand me hierbij willen helpen over welke steen geschikt zou zijn, zelf dacht ik aan bergkristal maar misschien zit ik er wel helemaal naast , Heb mezelf namelijk niet heel erg verdiept in de werking van mineralen?
Slim om naast een bergkristal te gaan zitten, want de enige werking die ervan uitgaat is prikken :D
Stenen hebben i.e.g. GEEN geneeskrachtige werking.
Dat is echt grote onzin (ondanks vele commerciële verkopers die het omgekeerde beweren). Een suggestieve werking is eventueel wel mogelijk..... Alleen je medeleven en streven om iets tastbaars te geven zullen je vriendin al goed doen.
Ik zou een leuke hanger o.i.d. kopen.


Time fades away (Neil Young)

KoH
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2015, 07:28
Re: Mineraal kopen voor een vriendin

Bericht door KoH » 04 nov 2017, 19:39

Hallo Doreen,

Ik weet niet zeker of je je vraag op het juiste forum hebt geplaatst.

Maar misschien is een ketting met een haaientand iets? Symbolisch voor kracht en je ergens doorheen bijten :).

Succes en groeten,

Ko



Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Re: Mineraal kopen voor een vriendin

Bericht door Frederik » 04 nov 2017, 20:28

Spongebob schreef:
Alleen je medeleven en streven om iets tastbaars te geven zullen je vriendin al goed doen.
Ik zou een leuke hanger o.i.d. kopen.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Masterofearth
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 okt 2015, 15:36
Been thanked: 1 time
Re: Mineraal kopen voor een vriendin

Bericht door Masterofearth » 06 nov 2017, 09:12

Hallo Doreen,

Hoewel ik zelf niet geloof in de helende werking van mineralen zijn er honderden internetpagina's en boeken die de helende krachten aan mineralen en edelstenen voorschrijven. Op dit forum zitten vooral mensen die keiharde wetenschap aanhouden en die zijn niet zo spiritueel aangelegd (ikzelf inbegrepen). Als jij zelf of je vriendin hier wel sterk in gelooft zul je je hier even in moeten verdiepen om iets moois en betekenisvols te geven. Hier een voorbeeld van waar je je kunt verdiepen: (maar koop AUB niets van deze pagina de prijzen zijn belachelijk hoog)

http://www.edelstenenenmineralen.nl/ede ... king2.html

hier staat bijvoorbeeld dat bij een Hernia: Magnetiet en serpentijn een helende werking zouden hebben.

En de volgende mineralen zouden goed zijn voor herstel: Epidoot, Heliotroop, Magnetiet, Rhodoniet, Rookkwarts, Schalenblende, Smaragd, Smokey citrien, Unakiet

Een andere pagina schrijft weer Lapis Lazuli voor bij het verminderen van de pijn bij een Hernia (een erg mooi blauw mineraal).

Er zit geen wetenschap achter de helende werking van Mineralen omdat vooral het geloof in de werking een helend of verzachtend effect heeft. Daarom zul je op verschillende pagina's andere mineralen tegen dezelfde kwaal vinden.

Je zult dus zelf iets moois uit moeten zoeken wat vour jou betekenis heeft. Ik zou zelf voor iets met kleur gaan en een hanger zodat ze het bij zich kan dragen.

Groet,

Pim

[Bewerkt door Masterofearth op 06-11-2017 om 09:15 NL]




Plaats reactie