fossielen eben emael

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
john
fossielen eben emael

Bericht door john » 08 sep 2006, 21:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooi he grrrrrrrrrrrr.john

Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal

Fossiel hunter sean
Contacteer:
Antw: fossielen eben emael

Bericht door Fossiel hunter sean » 08 sep 2006, 22:48

het ziet er wel mooi uit.
maar wat heb je eropgedaan bij de 1e en de 2e omdat ze zo blinken? haarlak? ik vind een fossiel nog altijd het mooist als hij niet bewerkt is met een of ander goed.

gr sean

[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 08-09-2006 om 21:49 NL]

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: fossielen eben emael

Bericht door Hieronymus » 08 sep 2006, 23:18

fossiel hunter sean schreef:
maar wat heb je eropgedaan bij de 1e en de 2e omdat ze zo blinken? haarlak? ik vind een fossiel nog altijd het mooist als hij niet bewerkt is met een of ander goed.
quote]
gewoon net gewassen veronderstel ik, dan heeft een fossiel wel een \"wetlook\" :)
prachtige fossielen john!

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 sep 2006, 00:05

Erg mooie fossielen, maar ik vrees dat ze gelakt zijn. Net als Sean knap ik daar toch op af.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gino

Bericht door Gino » 09 sep 2006, 20:23

Hallo,

mooie fossielen! Ik ben vandaag ook in eben emael gaan zoeken met mijn zusjes en mijn vader. We hebben wat stukken van belemnieten gevonden, mooie schelpen en ik heb op de terugweg tussen het onkruid een zeeegel gevonden die naar beneden was gevallen daardoor is hij wat beschadigt.
We zijn nu voor de tweede keer daar geweest maar in welke lagen kun je het beste zoeken om ook van die mooie belemnieten en zeeegels te vinden?

john
Antw: Antw: fossielen eben emael

Bericht door john » 09 sep 2006, 23:18

gino schreef:
Hallo,

mooie fossielen! Ik ben vandaag ook in eben emael gaan zoeken met mijn zusjes en mijn vader. We hebben wat stukken van belemnieten gevonden, mooie schelpen en ik heb op de terugweg tussen het onkruid een zeeegel gevonden die naar beneden was gevallen daardoor is hij wat beschadigt.
We zijn nu voor de tweede keer daar geweest maar in welke lagen kun je het beste zoeken om ook van die mooie belemnieten en zeeegels te vinden?
waar ben je geweest in marnebel of romontbos
?????????? grr.john

dat is het helemaal

Gino
Antw: Antw: Antw: fossielen eben emael

Bericht door Gino » 10 sep 2006, 10:54

john schreef:
gino schreef:
Hallo,

?????????? grr.john
We zijn in Marnebel geweest. Waar vind je mooiere fossielen in Romontbos of in Marnebel? En natuurlijk in welke lagen.
Mijn vader zag in de atlas een stukje verder ook een mergelgroeve vlakbij Lixhe het kanaal over. Weet je hier misschien ook iets over?

john
Antw: Antw: Antw: Antw: fossielen eben emael

Bericht door john » 10 sep 2006, 13:10

gino schreef:
john schreef:
gino schreef:
Hallo,

?????????? grr.john
We zijn in Marnebel geweest. Waar vind je mooiere fossielen in Romontbos of in Marnebel? En natuurlijk in welke lagen.
Mijn vader zag in de atlas een stukje verder ook een mergelgroeve vlakbij Lixhe het kanaal over. Weet je hier misschien ook iets over?

Hoi,Romontbos is wel 20 x zo groot als marnebel dus ook meer vindplaatsen en meer lopen maar.Maar marnebel kun je hele mooie
belemnieten vinden.grrrrrrr.john

dat is het helemaal

Jeroen

Bericht door Jeroen » 11 sep 2006, 12:04

Gefeliciteerd met de vondsten, ik was er vanuit Amsterdam heen gegaan op vrijdag, samen met vriendin hebben we welgeteld 1/5 zeeegel gevonden in een uur of 3 zoeken....

Zoeken jullie gewoon in het puin op de bodem van de groeve? Ga je willekeurig iets uit de wand hakken?

Overigens klaag ik niet, het was een prachtige zonnige dag op een mooie en stille locatie, enkel een valk in de lucht dia af en toe iets liet horen.

Gelukkig hebben we de dag daarop wel een paar spiriferen in Barvaux gevonden zodat we in ieder geval iets gevonden hebben in het weekend.

Groetjes

Jeroen

Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j

Gesloten